پیروز قربانی، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: حیف است که این نسل خوب ما که یک مقداری هم سن‌شان بالا رفته، در جام ملت‌های آسیا قهرمان نشوند.

قربانی: حیف است این تیم ملی قهرمان آسیا نشود

به گزارش قدس آنلاین، پیروز قربانی، درباره برتری سه بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل اردن اظهار کرد: تا دقیقه ۷۰ به نظرم تیم ملی برنامه خوبی داشت و قشنگ هم بازی کرد. پس از تعویض‌ها یک مقدار مشکلات در خط دفاعی ایجاد شد که حتما کادرفنی آن را زیر نظر خواهد داشت. به نظرم قبل از تعویض‌‎‌ها بازی تیم نظم بیشتری داشت. 

نمی‌توان گفت دفاع تیم ملی ضعیف است

قربانی درخصوص انتقادات از خط دفاعی تیم ملی گفت: بازیکنان تیم ملی سال‌هاست که کنار هم بازی می‌‎کنند و در برخی از بازی‌ها شرایط خاصی هم پیش می‌آید. شاید یک بازیکن در شرایط ایده‌آلی نباشد. نمی‌توان یکی، دو حرکت را به کل تیم تعمیم داد که دفاع تیم ملی ضعیف است. این نفرات امتحان خود را پس داده‌اند و شاید وضعیت بدنی لازم را نداشتند که اشتباهات زیاد شد. به نظرم بر اساس تعویض‌هایی که انجام شد، شاکله تیم عوض شد اما این بازی تیم‌ ملی را از تمام بازی‌‎هایی که انجام داد، بیشتر دوست داشتم.

تیم ملی ریسکی بازی کرد

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که از نگاه منتقدان تیم ملی نمی‌تواند مانند بازی شب گذشته مقابل تیم‌های بزرگ اشتباه داشته باشد، بیان کرد: این را بازیکنان ما می‌دانند و باتجربه هستند. دیشب یک مقدار زیادی ریسکی بازی کردند و خودشان می‌دانند مقابل تیم‌های بزرگتر نباید اینطور بازی کنند. جای نگرانی وجود ندارد. فوتبال خم رنگرزی نیست و شرایط هر بازی با بازی دیگر فرق می‌کند. مربیان تیم ملی سبک و تاکتیک مشخصی دارند که بر اساس آن پیش می‌روند.

حیف است این تیم قهرمان آسیا نشود

قربانی درمورد گلزنی مهدی طارمی و سردار آزمون همچنین گفت: گل آزمون را وقتی نگاه کنید متوجه می‌شوید که یک بازیکن در سطح جهانی است. همینطور گلی که طارمی زد نشان داد که بازیکنان باکیفیتی داریم. حیف است که این نسل خوب ما که یک مقداری هم سن‌شان بالا رفته، در جام ملت‌های آسیا قهرمان نشوند.

VAR هیچ ارتباطی به فدراسیون ندارد

بازیکن اسبق استقلال تهران درباره انتقادات برنامه‌های تلویزیونی از فدراسیون و تیم ملی فوتبال گفت: یکسری نفرات در برنامه‌های مشخص، فدراسیون را می‌زنند. اصلا کاری با فدراسیون ندارم و طبیعتا کسی که رئیس فدراسیون شده بیشتر از بقیه لابی داشته و همه این را می‌دانند. اصلا به دنبال دفاع از فدراسیون نیستم و خودم هم شاید انتقاداتی داشته باشم ولی مسئله VAR هیچ ارتباطی به فدراسیون ندارد و به مراجع بالاتر مربوط می‌شود. این ماجرا دست مهدی تاج و فدراسیون فوتبال نیست. مثلا فیفا دستور داده که بانوان باید به ورزشگاه بروند و اگر اطاعت نکنیم فوتبال ایران را جمع می‌کنند و شوخی هم ندارند.

او ادامه داد: برنامه‌های تلویزیونی با این حاشیه‌سازی‌ها هیچ کمکی به فدراسیون نمی‌کنند و فقط فوتبال را سیاسی می‌کنند. افرادی که در این برنامه‌ها حضور دارند قبلا در فدراسیون مقام داشتند و چون الان پستی ندارند، انتقاد می‌کنند. به فدراسیون خیلی انتقادات وارد است ولی اینطور به موفقیت تیم ملی کمکی نمی‌کنند. شما ببینید فوتبال ژاپن چرا پیشرفت کرده؟ آن‌ها جزو مدعیان بزرگ هستند ولی ما اینجا درمورد ورود بانوان و VAR صحبت می‌کنیم.

نمایندگان مجلس به جای فوتبال دغدغه مردم را پیگیری کنند

قربانی با انتقاد از یک نماینده مجلس افزود: من از ایشان سوال می‌کنم که چه کار مثبتی برای فوتبال این کشور انجام داده‌اند؟ خودشان بگویند که حرکت مثبت آن‌ها چه بوده و در مقابل آن زمان از فوتبال انتقاد کنند. نماینده مجلس باید به دنبال کار اصلی خودش برود. برنامه سازی برای ورود فوتبال به مسائل سیاسی و اینکه آن را دغدغه مردم نشان بدهند، درست نیست. دغدغه مردم هزار و یک مساله اجتماعی است و شاید فوتبال برای آن‌ها اهمیت داشته باشد، اما اولویت زندگی‌شان مسائل بزرگتری است. به عنوان یک عضو کوچک از همین اجتماع از نمایندگان مجلس درخواست دارم به جای پرداختن به فوتبال دغدغه‌های مردم را پیگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.