معاون آموزش، پیشگیری و نظارت سازمان آتش نشانی مشهد گفت: ۱۲۸ ساختمان ناایمن در مشهد شناسایی و اطلاعات آن‌ها در سامانه جامع مدیریت و نظارت بر عمران و توسعه استانهای سراسر کشور(منتاک) بارگذاری شده است.

۱۲۸ ساختمان ناایمن در مشهد شناسایی شده است

به گزارش قدس خراسان، حمید رضا کافی نیا اظهار کرد: نیروهای آتش نشانی در نیمه نخست امسال از ۲ هزار و ۸۰۰ ساختمان "با اهمیت خیلی زیاد، زیاد و متوسط" بازدید ایمنی کردند.

معاون آموزش، پیشگیری و نظارت سازمان آتش نشانی مشهد اضافه کرد: برای ۵۰۰ ساختمان از این تعداد اخطار نقص ایمنی صادر شد، ۷۰۰ ساختمان نیز گواهی ایمنی آتش نشانی اخذ کردند و بقیه ساختمان‌ها نیز در دست هستند.

وی گفت: چنانچه مالکان ساختمان‌های ناایمن پس از دریافت سه مرتبه اخطار رفع نقص ایمنی نکنند، به دادستانی مشهد، شهرداری منطقه و دفتر فنی استانداری اطلاع رسانی شده و در سامانه منتاک وزارت کشور نیز بارگذاری شده‌ است.

کافی نیا افزود: در تاییدیه ایمنی آتش نشانی فقط سیستم‌های اعلام و اطفای حریق و وضعیت خروج ساختمان بررسی می‌شود و بررسی سایر موارد نظیر استحکام بنا، سازه، وضعیت سفره‌های آبی و گسل‌ها برعهده اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.