معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۹ هزار معلول نابینا در بهزیستی خراسان رضوی دارای پرونده هستند.

 ۱۹ هزار معلول نابینا در بهزیستی خراسان رضوی دارای پرونده هستند

به گزارش قدس خراسان، حمیدرضا علیزاده اظهار کرد: نابینایان ۱۳.۵ درصد جمعیت معلولان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: ۱۴۰ هزار نفر دارای انواع معلولیت در بهزیستی استان خراسان رضوی پرونده دارند و هم اکنون ۱۹ هزار معلول نابینا در بهزیستی استان دارای پرونده هستند که هشت هزار و ۵۰۰ نفر آنان در شهرستان مشهد هستند.

وی بیان کرد: همچنین در راستای پیشگیری از تنبلی چشم با اجرای طرح غربالگری کودکان سه تا ۶ سال با همکاری آموزش و پرورش از وقوع این معلولیت طی سال جاری در ۱۷۲ هزار کودک در سه سطح جلوگیری شده است.

علیزاده گفت: در راستای ارائه خدمت به جامعه نابینایان و کم بینایان حمایت‌های مالی، بیمه‌ای و درمانی از معلولان با توان مالی پایین انجام می‌شود.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: همچنین از سال گذشته که پروتز چشم به عنوان یک عمل درمانی و نه زیبایی برای نابینایان در نظر گرفته شده است به معلولان نیازمند تا ۲۰۰ میلیون ریال هزینه کمک درمانی ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.