مدیرعامل شرکت گاز مازندران از شهروندان خواست ایمنی در نصب تجهیزات گرمایشی را جدی بگیرند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران: ایمنی در نصب تجهیزات گرمایشی را جدی بگیرید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، قاسم مایلی رستمی با تاکید بر اینکه مشترکین گاز طبیعی در نصب و استفاده از تجهیزات گرمایشی دقت کنند، اظهار کرد: فراهم کردن آسایش خانواده‌ها بدون توجه به پیش‌شرط اولیه آن، که رعایت کامل و دقیق کلیه نکات ایمنی در نصب و استفاده از محصولات است، امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه بی توجهی در نصب و استفاده از تجهیزات گرمایشی حوادث جبران‌ناپذیری به دنبال دارد، از مشترکین خواست توصیه های ایمنی را جدی بگیرند و نگذارند گاز به تهدیدی برای امنیت و آسایش آنها تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه از میان وسایل گرمایشی مختلفی که هر ساله در فصل سرد از آنها استفاده می‌شود، بخاری‌ها خطرناک و حادثه سازترین نوع آنها است، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته، به دلیل بی توجهی برخی شهروندان در نصب و استفاده از تجهیزات گرمایشی، شاهد وقوع برخی حوادث جبران‌ناپذیر بوده‌ایم. از این رو لازم است کلیه شهروندان به هنگام نصب بخاری گازی و هرگونه وسایل گازسوز دیگر به نکات ایمنی توجه لازم را داشته باشند.

مایلی رستمی اضافه کرد: انتشار گاز سمی منواکسید کربن در فضای مسکونی و غیرمسکونی، مهم ترین عامل منجر به مرگ خاموش است که به دلیل استفاده نادرست از دودکشِ وسایل گازسوز یا نداشتن دودکش اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش بخاری، همچنین دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، در پیشگیری از خطر نشت گاز بسیار موثر است.

مایلی رستمی همچنین توجه مردم را به استفاده از وسایل گاز سوز استاندارد با تعیین بهره‌وری در برچسب انرژی نصب شده بر روی این وسایل جلب و بر لزوم اطمینان از کارکرد صحیح لوله و اتصالات گاز شهری تاکید کرد.

وی تاکید کرد: مشترکان گاز از قرار دادن خروجی دودکش در داخل راهروها، حیاط خلوت‌های مسقف و همچنین بصورت افقی به منظور جلوگیری از حوادث ناشی از گاز گرفتگی خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران بیان کرد: بخاری بدون دودکش به هیچ عنوان در محیط های بسته مانند اتاق خواب و آبگرمکن در مکان هایی مانند انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن و نورگیرها نباید نصب شود.

وی اضافه کرد: استفاده از لوله های آکاردئونی(خرطومی) به عنوان دودکش وسایل گازسوز اقدامی خطرناک و بازی با جان است و در نصب بخاری باید از دودکش های گالوانیزه و ضدزنگ با حداقل تعداد زانو، بست فلزی و شیلنگ استاندارد و مخصوص استفاده شود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.