رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار ادعاهای سیاسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان مدعی شد که تلاش‌ها برای حل‌وفصل مسائل پادمانی با ایران نباید به شکست منجر شود.

تاکید گروسی بر لزوم تداوم تلاش‌ها برای حل‌وفصل مسائل پادمانی با ایران

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، گروسی این مطلب را در کنفرانس مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا مطرح و ادعا کرد که جهان در مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، نباید ناکام شود؛ باید مراقب باشد و مطمئن شود که بن‌بست با ایران شبیه کره شمالی نشود.

وی در این‌باره گفت: «ما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این مشکل به کار بگیریم و درباره اینکه چه اتفاقی درخصوص ایران در حال رخ دادن است و چه کاری برای آن می‌توان انجام داد، بحث کنیم تا به یک شکست درمورد کشوری که توانایی‌هایی برای تولید تسلیحات اتمی دارد، تبدیل نشود».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عنوان کرد: «ما شاهد این نوع ناکامی در مورد کره شمالی بودیم»

ادعاهای پادمانی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران به چهار سال پیش باز می‌گردد که آژانس به واسطه اسناد جعلی رژیم صهیونیستی پرونده جدیدی را درباره کشف ذرات اتمی اعلام نشده در چهار مکان ادعایی در ایران باز کرد. این ادعاها نخستین بار از سوی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح و سپس توسط رسانه‌ها و مقام‌های غربی دامن زده شد.

جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای مطرح شده همواره تاکید کرده است که تعهدات کشورها در حوزه پادمان نامحدود نیست؛ با این حال اسفند گذشته در جریان سفر دو روزه گروسی مدیرکل آژانس به تهران، به صورت داوطلبانه با فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر بازرسان این سازمان، در چارچوب قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران) موافقت کرد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان پیشتر تصریح کرد: ۲۲ سال است که ادعاها (پادمانی) مطرح است و ما صبورانه، شفاف و با تعامل همراهی کردیم تا این موضوع حل شود.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری این ادعاهای متاثر از دشمنی، پرونده‌سازی و اتهامات بی‌اساس است خاطر نشان کرد: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قانون راهبردی مجلس (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران) صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.