وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایش هوایی و زمینی در برخی مناطق مهم این کشور با نیروهای مسلح ترکیه خبر داد.

رزمایش تاکتیکی جمهوری آذربایجان و ترکیه در «باکو» و «نخجوان»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، جمهوری آذربایجان روز سه شنبه از برگزاری رزمایش با ترکیه در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که روزهای آینده  میزبان تمرینات تاکتیکی مشترک هوایی و زمینی با ترکیه خواهد بود.

این وزارتخانه اعلام کرد:«پرسنل نظامی و تجهیزات هوانوردی نیروهای مسلح ترکیه برای شرکت در تمرینات تاکتیکی مشترک به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه وارد جمهوری آذربایجان شدند.»

این رزمایش تاکتیکی مشترک قرار است چند جهت از جمله «باکو»، «جمهوری خودمختار نخجوان» و مناطق آزاد شده اخیر در قره باغ انجام شود.

در ماه‌های گذشته ترکیه و جمهوری آذربایجان رزمایشی را با استفاده از سلاح و تجهیزات بومی انجام دادند. این تمرین بیشتر بر قابلیت‌های عملیاتی در شرایط سخت آب و هوایی  متمرکز بود.ارتش ترکیه برای دهه ‌ها افسران  جمهوری آذربایجانی را آموزش داده است. ترکیه همچنین سومین تامین کننده تجهیزات نظامی این کشور  است.

رزمایش نظامی باکو و آنکارا در شرایطی انجام می‌شود که چندی قبل دستور «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برای انطباق ارتش این کشور با استانداردهای رزمی ترکیه خبرساز شده بود.

«ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع  جمهوری آذربایجان  پس از دیدار با  رئیس ستاد کل اطلاعات ترکیه درباره تعمیق روابط نظامی دو کشور حرف زد. این مقام ارشد باکو افزود، بر اساس دستور «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، اصلاحات با هدف تطبیق ارتش جمهوری آذربایجان با معیارهای نیروهای مسلح ترکیه ادامه دارد.

چندی قبل نیز رسانه‌ها از آموزش ۷۲ پرسنل  یگان پهپادی نیروهای هوایی جمهوری آذربایجان در ترکیه خبر دادند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.