جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در واکنش به رای منفی برخی کشورها به پیش‌نویس طرح انسانی روسیه برای کمک به مردم غزه واکنش نشان داد و تاکید کرد چنین مواضعی چراغ سبزی است برای تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی.

حماس رای منفی برخی کشورها به قطعنامه انسانی روسیه را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، ظهر امروز (سه‌شنبه)، به انفعال برخی کشورهای جهان در قبال طرح انسانی روسیه برای نوار غزه و رای منفی برخی دیگر از کشورها واکنش نشان داد.

روسیه، بامداد امروز، پیش‌نویس طرحی را برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و ایجاد گذرگاه‌های انسانی برای کمک به غیرنظامیان فلسطینی در نشست شورای امنیت مطرح کرد که با مخالفت آمریکا، انگلیس و فرانسه و رای ممتنع برخی دیگر از کشورهای مواجه شد.

حماس ضمن محکومیت مواضع کشورهایی که به پیش‌نویس طرح بشردوستانه روسیه رای منفی دادند، تاکید کرد چنین موضع‌گیری‌هایی به رژیم اشغالگر صهیونیستی برای جنایت‌های بیشتر و کشتار بیش از دو میلیون شهروند فلسطینی در نوار غزه چراغ سبز نشان می‌دهد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در عین حال تاکید کرد چنین مواضعی با تمام پروتکل‌ها و قوانینی بین‌المللی و قواعد انسانی منافات دارد.

نماینده چین که حمایت این کشور از پیش‌نویس روسیه را اعلام کرده بود، در نشست شورای امنیت گفت: «درگیری بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بر ثبات منطقه تاثیر می‌گذارد. ما خواستار توقف هر چه سریع‌تر درگیری و پرهیز از گسترش آن هستیم. ما همچنین خواستار آزادی زندانیان و گشایش گذرگاه‌های بشردوستانه هستیم».

ممانعت از تصویب قطعنامه‌ای که صهیونیست‌ها را ملزم به توقف حمله به نوار غزه می‌کرد در حالی بود که وزارت بهداشت فلسطین عصر دوشنبه اعلام کرد تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به ۲۸۰۰ شهید و ۱۰۸۵۹ مجروح رسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.