رئیس هیات کاراته خراسان رضوی از برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی جام هشتمین خورشید با حضور کشورهای پاکستان، افغانستان، چین، عراق و ایران به میزبانی مشهد خبر داد.

اولین دوره مسابقات بین‌المللی کاراته «جام هشتمین خورشید» در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان، هادی امیری در نشست خبری که ظهر امروز، ۲۵ مهرماه با حضور دبیر فدراسیون کاراته، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی رضوی و رئیس هیات استان برگزار شد، اظهار کرد: اولین دوره مسابقات جام هشتمین خورشید در خراسان رضوی در حال برگزاری است.  

رئیس هیات کاراته خراسان رضوی از حضور ۱۱۰۰ ورزشکار در این دور از رقابت‌ها خبر داد و گفت: ورزشکاران در دو بخش آقایان و بانوان در تمامی رده‌ها شرکت کردند. مسابقات با حضور ورزشکارانی از افغانستان، پاکستان، چین، عراق و ایران برگزار می‌شود و حضور سریلانکا به احتمال زیاد منتفی شده است.  

وی از برگزاری مسابقات بانوان از امروز، ۲۵ مهرماه خبر داد و بیان کرد: ۲۷ مهرماه مسابقات آقایان برگزار می‌شود که اختتامیه مسابقات خواهدبود.

امیری در خصوص فشردگی زمان مسابقات، عنوان کرد: اکنون در فصل مدارس و آموزش هستیم، کما اینکه پیش‌بینی ما حضور۲۰۰۰ ورزشکار بود، اما در این رقابت‌ها ۶۰۰ ورزشکار خانم و ۵۰۰ ورزشکار آقا حضور دارند.

رئیس هیات کاراته خراسان رضوی افزود: در سال ۱۴۰۲ اتفاقات خوبی در حوزه ورزش رخ داد و کاراته خراسان از رتبه ۲۶ به رتبه هشتم ارتقا پیدا کرد و اولین بار است که طی سال جاری در رده‌های سنی پیشکسوتان، بزرگسالان، نوجوانان و امید مدال‌های خوش رنگ کسب کردیم و یک کاراته‌کار فیکس تیم ملی است و به مسابقات آسیایی اعزام می‌شود.

وی جایگاه کاراته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امید است با حمایت دوستان بتوانیم پس از تقریبا ۳۰ سال اولین سکو را در مسابقات آسیایی در رده پایه کسب کنیم.  

رشد منطقی کاراته خراسان رضوی

همچنین محسن آشوری، دبیر فدراسیون کاراته در این نشست اظهار کرد: کاراته خراسان نمایانگر یک رشد منطقی است، اما در اندازه و قواره کاراته استان کاری صورت نگرفته است؛ اگر رئیس این هیات با تلاش مضاعف کار کرده و بر تیم‌های پایه تمرکز کنند با اکثریت غیر کیفی می‌توانیم به اقلیت کیفی برسیم.  

دبیر فدراسیون کاراته افزود: ورزشکاران در پی شرکت در مسابقاتی در سطح بالاتر هستند و این دست مسابقات در روحیه ورزشکاران و مربیان موثر است. جام هشتمین خورشید اولین دوره بوده و برگزاری آن بسیار مطلوب است، اما برگزاری در تابستان با حضور کشورهای بیشتری برگزار خواهد شد که در نهایت وظیفه ما حمایت از هیات‌های فعال است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.