وزارت خارجه اسپانیا کشتار غیرنظامیان فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه را «کشتاری هولناک» خواند و آن را محکوم کرد.

اسپانیا: حمله به بیمارستان غزه کشتاری هولناک است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت خارجه اسپانیا سه‌شنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما کشتار هولناک در بیمارستان الاهلی (المعمدانی) غزه را محکوم می‌کنیم. قوانین بشردوستانه بین‌المللی باید رعایت شود.

بیمارستان معمدانی یا الاهلی العربی یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های نوار غزه است که در محله الزیتون در جنوب شهر غزه واقع است.

این بیمارستان متعلق به کلیسای المعمدانی (تعمیددهنده یا باپتیست) در فلسطین است و از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های فلسطین به شمار می‌رود.

در پی بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام و دیدار برنامه ریزی شده خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را در پی بمباران این بیمارستان لغو کرد.

وزیر خارجه اردن نیز اعلام کرد: نشست چهار جانبه که قرار بود روز چهارشنبه در این کشور تشکیل شود، برگزار نخواهد شد.

این حمله با واکنش گسترده جهانی در میان دولت‌ها و ملت‌ها مواجه شده است. بسیاری از کشورها از جمله ایران، عربستان، ترکیه، پاکستان و اردن این حمله را محکوم کرده و شهروندان در بخشی نقاط دنیا از جمله فلسطین، ایران و لبنان در اعتراض به این جنایت به خیابان‌ها آمدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.