رویترز گزارش داد، داعش سه‌شنبه شب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی تلگرام مسئولیت حمله مسلحانه در بروکسل پایتخت بلژیک را به عهده گرفت.

داعش مسئولیت حمله در پایتخت بلژیک را به عهده گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، پلیس بلژیک دوشنبه شب از وقوع یک حادثه تیراندازی در بروکسل خبر داد. در اثر این تیراندازی ۲ شهروند سوئدی جان خود را از دست دادند، یک نفر دیگر زخمی شد و فرد مهاجم هم گریخت.

رسانه‌های بلژیکی هویت ضارب را «عبدالسلام ل.» ۴۵ ساله اهل تونس معرفی کرده و گزارش دادند که وی خود را از اعضای گروه تروریستی داعش معرفی کرده بود.

دولت بلژیک با تشکیل جلسه امنیتی اضطراری، هشدار تهدید تروریستی در این کشور را به بالاترین سطح افزایش داد.

صبح روز سه‌شنبه شاهدی به پلیس اطلاع داد که مظنون را در یک کافه نزدیک محل اقامتش دیده و او یک سلاح نظامی و یک کیسه لباس به همراه دارد.

مظنون توسط پلیس از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شد و سپس به‌دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد.

از سوی دیگر، پلیس ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان یک عملیات ضدتروریستی در بامداد سه‌شنبه، یک شهروند مصری و یک شهروند ایتالیایی- مصری دستگیر شدند.

آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا در پاسخ به این سوال که «آیا احتمال حملات تروریستی مانند حمله‌ای که اواخر روز دوشنبه در بلژیک رخ داد، برای کشور وجود دارد؟»، گفت: در حال حاضر هیچ تهدید خاصی برای ایتالیا وجود ندارد و مقامات در تلاش برای جلوگیری از تهدیدات احتمالی هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.