مشاور ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با تاکید بر ضرورت گسترش آموزش‌های قرآن گفت: با حمایت دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار پایگاه قرآنی در مساجد کشور افتتاح خواهد شد.

۲ هزار پایگاه قرآنی در کشور افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام روح‌الله رهبری روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گلستان اظهار کرد: مسجد عامل مهم ترویج فرهنگ قرآنی و قرآن نیز زمینه‌ساز بسط و گسترش فعالیت‌های مسجدی است که در این راستا تقویت آموزش قرآنی در مساجد مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: کانون های فرهنگی و هنری با هدف تربیت نیروهای مسجدی تاسیس شد که از جمله اقدامات این کانون، فعالیت در حوزه هنرهای نمایشی است که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

وی اظهار کرد: از جمله این اقدامات، راه‌اندازی مدرسه تئاتر شبستان برای آموزش هنرمندان تئاتر، نمایشنامه نویس، تدوینگر و بازیگر در تراز هنرمندان انقلابی است.

حجت الاسلام رهبری با تاکید بر ضرورت توسعه کمی این کانون‌ها در کنار توجه به کیفیت ادامه داد: کانون‌های خواهران در حال توسعه بوده و در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) بیش از هزار کانون فرهنگی هنری مساجد برای بانوان افتتاح خواهد شد.

مدیر ستاد کانون های مساجد گلستان هم در این مراسم گفت: مسجد از صدر اسلام تاکنون جایگاه ویژه‌ای در تعلیم، تربیت و پرورش افراد داشته است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسینی افزود: مساجد استان گلستان ظرفیت های ویژه‌ای برای سنگرسازی تعلیم و تربیت است که می توان از آنها به خوبی برای تحقق اهداف جمهوری اسلامی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه سرزمین جرجان مهد علم در تاریخ کهن ایران زمین بود بیان کرد: با شناسایی ظرفیت های مختلف تربیتی و پرروش نیروهای موثر و کارآمد می‌توان از ابزار فرهنگ و هنر برای زمینه سازی ظهور حضرت حجت بهره‌مند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان هم در این مراسم گفت: تعلیم و تربیت محور مهم و تاثیرگذاری است و در این راستا تقویت پایگاه‌های فرهنگی و هنری اهمیت دارد.

محمد رعیت افزود: اولویت حوزه فرهنگ، تقویت مسجد است که در آن صورت افق روشن و امیدوارکننده‌ای در فرهنگ و هنر رقم خواهد خورد.

گلستان میزبان جشنواره دائمی فیلم کوتاه طنین مسجد است

مدیر کانون آدینه گرگان به نمایندگی از کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: با توجه به ظرفیت های ویژه گلستان و تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به سبک زندگی ایرانی-اسلامی ایده آل، دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد در استان راه‌اندازی شد و در این راستا تاکنون چهار دوره آن برگزار گردید.

غلامرضا نصیری افزود: مسجد محدود به افراد متدین و مومن نبوده و همه مردم با هر فکر و اندیشه و نظری می توانند از ظرفیت های آن برای خودسازی استفاده کنند.

مساجد بهترین مکان مهندسی فرهنگی است

مدیر پیشین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان هم در این آیین گفت: واژه پرمغز مهندسی فرهنگی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است مغفول مانده و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

مهدی بیکی افزود: بهترین مکان برای مهندسی فرهنگی مساجد است که می توان در راستای ترویج فرهنگ از آنها به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به فعال‌بودن ۶۸ درصد کانون‌های استان در روستاها بیان کرد: از این تعداد ۵۳۰ باب کانون مربوط به اهل تشیع و باقی کانون اهل سنت است.

در ادامه این آیین از ۱۸ ساله خدمات مهدی بیکی تقدیر و حجت الاسلام سیدمحمدحسینی به عنوان مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان گلستان معرفی شد.

گلستان با جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری متشکل از اقوام و مذاهب گوناگون افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد و حسینیه در ۳۳ نقطه شهری و بیش از هزار روستا دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.