۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 925711

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کلاس خالی از معلم نداریم، گفت: براساس اعلام سازمان سنجش نتایج مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدام آموزگاری تا پایان مهر انجام می‌شود و ۱۱ هزار معلم به کلاس‌های درس می‌روند.

ااهزار معلم تا پایان مهر سرکلاس می روند

معصومه نجفی پازوکی درباره کمبود معلم در کلاس‌های درس دوره ابتدایی اظهار کرد: با توجه به اعلام آمار معاونان آموزش ابتدایی، اکنون همه کلاس‌های درس پر شده‌اند و با اعلام تکمیل ظرفیت از سوی سازمان سنجش هم اگر کلاسی با نیروهای کیفیت بخشی مانند معاونان پر شده‌است، جا به جا شده و معلم مربوطه سر کلاس درس می‌رود.

کلاس‌های درس با والدین پر نمی‌شود

وی ادامه داد: امسال به دلیل حجم بالای بازنشستگی که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود، تمام تلاش این بود که معلمان کلاس‌ها از مسیرهای مختلف تامین شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره برخی ادعاها در فضای مجازی مبنی بر تدریس اولیا دانش‌آموزان در کلاس‌های خالی از معلم، افزود: اصلا اینطور نیست که کلاس‌های درس با والدین پر شود.

نجفی عنوان کرد: امسال علاوه بر حساسیت روی پر شدن کلاس‌های درس، دغدغه کیفیت معلم را هم داشتیم، اگر به کیفیت فکر نمی‌کردیم، به سرعت می‌توانستیم کلاس‌ها را در همان اول مهر پر کنیم اما با توجه به اینکه کیفیت به ویژه در آزمون استخدام آموزگاری اهمیت بسیاری داشت، مصاحبه‌ها با حساسیت بیشتر صورت گرفت که این اقدام باعث طولانی‌تر شد فرآیند پذیرش و اعلام نتایج شد.

وی ادامه داد: اگر فرآیند استخدام آموزگار به گونه‌ای پیش می‌رفت که تکمیل ظرفیت در شهریور انجام شود، بسیار بهتر بود اما اکنون خیالمان راحت است که نیروهای باکیفیتی را جذب کردیم.

چگونگی پرشدن کلاس‌های درس

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی پرشدن کلاس‌های درس پیش از اعلام تکمیل ظرفیت آزمون استخدام آموزگاری، توضیح داد: عده‌ای از معلمانی که در کلاس‌های درس حضور دارند، همان افراد تکمیل ظرفیت هستند که امتیاز بالا، نمره خوب در آزمون کتبی، مصاحبه و گزینش را بدست آورده بودند و فقط در کد رشته محل خود پذیرش نشده بودند، بطور مثال و بطور مثال در شهر تهران متقاضی آقا کم بود و خانم‌ها امتیازهای بالا داشتند اما پذیرفته نشدند، اکنون در شهر تهران می‌توانیم از همان خانم‌ها هم در ساماندهی نیروها در دوره اول استفاده کنیم.

نجفی پازوکی افزود: همچنین نیروهای شاغل و بازنشسته در این خصوص همراهی کردند که به صورت حق‌التدریس در کلاس‌های درس حاضر شدند و عده دیگر هم دانشجومعلمان ورودی ۹۹دانشگاه فرهنگیان هستند که در کلاس‌های درس حاضر شدند.

وی تاکید کرد: اکنون با همراهی این افراد، مشکل خالی بودن کلاس‌های درس رفع شده و ۱۱ هزار مانده ظرفیت را که قرار شد سازمان سنجش تا پایان مهر اعلام کند، مشکل کمبود معلم در دوره ابتدایی حل می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: این مشکل کمبود معلم برای یکی، ۲ هفته است و پس از این مدت تکمیل ظرفیت دوره ابتدایی ۱۱ هزار نفر است که حتی بیشتر از نیاز کلاس‌ها هم می‌توانیم در این تکمیل ظرفیت معلم جدید را وارد چرخه کنیم و حتی نیروهای کیفیت بخشی هم کامل می‌شود بطور مثال اینکه برخی از مدارس می‌گویند معاون نداریم که این مشکل هم حل می‌شود.

ساماندهی نیروهای تکمیل ظرفیت به سرعت انجام می‌شود

نجفی همچنین درباره ساماندهی نیروهای تکمیل ظرفیت آزمون استخدام آموزگاری گفت: ساماندهی این افراد سخت نیست و به سرعت انجام می‌شود چراکه مشخص شده که نیاز معلم برای کدام مدارس است و براساس آن نیاز دفترچه سازمان سنجش در فراخوان اعلام شده است.

وی افزود: یعنی به افرادی که امتیاز آنها از حداقل نمره ۴۷۰ بود اعلام شده که این کد رشته محل‌ها نیاز است و آنها این کد رشته محل‌های اعلامی را انتخاب کرده‌اند بنابراین ساماندهی مشکلی نیست و به سرعت انجام می‌شود.

 
منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.