مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن گفت: ساختمان‌هایی که در حوزه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن بالای ۴۰ سال قدمت داشته باشند طبق دستورالعمل ابلاغی در ردیف پروژه‌های تخریب و نوسازی قرار خواهند گرفت.

قرار گرفتن ساختمان‌های حوزه بهداشت بردسکن با قدمت بالای ۴۰ سال در طرح تخریب و نوسازی 

به گزارش قدس خراسان، حسین امامیان اظهار کرد: توجه به زیرساخت‌ها و نیروی انسانی یکی از اولویت‌های کاری این مدیریت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: ساختمان‌هایی که در حوزه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن بالای ۴۰ سال قدمت داشته باشند طبق دستورالعمل ابلاغی در ردیف پروژه‌های تخریب و نوسازی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه طی دهه اخیر ساختمان‌های مرکز بهداشت دهستان درونه، کاسف و خور تخریب و نوسازی شده است افزود: خانه بهداشت روستای هدک از توابع بخش مرکزی بردسکن که تخریب شده بود پیشرفت فیزیکی آن بالای ۶۰ درصد است که امید است با تامین اعتبار لازم هرچه سریعتر شاهد تکمیل و بهره‌برداری این پروژه نیز باشیم.

امامیان با بیان اینکه مرکز خدمات جامع سلامت شهر انابد زمین آن واگذار شده است اظهار امیدواری کرد: با مساعدت مسئولان این پروژه نیز کددار و اعتبارات لازم به این پروژه اختصاص داده شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن به پروژه ناتمام توسعه بخش اورژانس بیمارستان ولیعصر بردسکن با گذشت ۸ سال اشاره کرد و افزود: متاسفانه این پروژه هیچگونه ردیف اعتباری دولتی ندارد که امید است با کمک خیران این پروژه ۸ ساله هرچه سریعتر تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. اما میان از پیگیری جهت احداث بیمارستان جدید از طریق وزرات خانه و دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد خبر داد.

وی افزود: زمین مورد نظر در بیمارستان فعلی جانمایی شده است که امید است در اعتبارات امسال این پروژه کددار شود.

امامیان به موضوع نیروی انسانی در تامین پزشکان متخصص و عمومی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در شهریور ماه امسال ۷ نفر از پزشکان عمومی طرح آن‌ها به اتمام رسید ‌که با پیگیری‌های انجام شده سه نفر نیز جذب شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن بیان کرد: در حوزه پزشکان متخصص در اکثر رشته‌ها تک متخصص داریم و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم  شاخص‌های بهداشتی درمانی را در شهرستان ارتقاء دهیم.

وی افزود: پزشکانی که یک سال از طرح‌ آن‌ها گذشته باشد می‌توانند نسبت به ایجاد مطب در شهرستان اقدام کنند و شبکه بهداشت و  درمان حمایت‌های لازم را برای ضریب ماندگاری پزشکان در شهرستان خواهد داشت.

امامیان اظهار کرد: وقتی پزشکی که طرح آن به پایان می‌رسد شبکه بهداشت و درمان تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند پزشکان را وادار به فعالیت در شهرستان کند بلکه حضور پزشکان در شهرستان منوط به موافقت آن‌ها و شرایط خودشان در شهرستان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن با توجه به فصل پاییز و شیوع ویروس آنفولانزا از خانواده‌ها خواست برای جلوگیری و پیشگیری از این ویروس ضمن زدن ماسک دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در صورت بروز علایم به مراکز بهداشتی درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه داشته باشند.

وی همچنین از مردم خواست برای درمان‌های سرپایی از حضور در بیمارستان ولیعصر(عج) بردسکن به جد پرهیز کنند و به درمانگاه‌های سطح شهر و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی که دارای پزشک نیز هستند، مراجعه کنند.

وی همچین گفت: به منظور رفاه حال بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ولیعصر(عج) با برنامه‌ ریزی‌های انجام شده در ساعات شلوغی اورژانس(  ساعت ۱۸ الی ۲۴ شب)  از دو پزشک در بخش اورژانس برای بیماران استفاده می‌شود.

امامیان افزود: شهرستان بیش از ۱۰ مرکز  خدمات جامع سلامت و ۳۶ خانه بهداشت دارد که مردم می‌توانند از خدمات این مراکز نیز برخوردار شوند.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.