رئیس کمیسیون اروپا با چشم‌پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی در کشتن غیرنظامیان غزه، بار دیگر از سفرش به سرزمین‌های اشغالی دفاع و با این رژیم ابراز همبستگی کرد.

بمباران المعمدانی؛ فون‌درلاین نیز از محکوم کردن اسرائیل طفره رفت

به گزارش قدس انلاین به نقل از یورو نیوز، اورسلا فون در لاین روز چهارشنبه در جلسه با نمایندگان پارلمان اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه خواست تا تلاش‌های خود را برای محافظت از غیرنظامیان در نوار غزه ۲ برابر کنند.

وی پیشتر در سفر به تل‌آویو از آنچه حق رژیم اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حماس ادعا کرده بود، حمایت کرد و امروز نیز بار دیگر از انجام این سفر دفاع کرد.

بر اساس گزارش یورونیوز، صحبت‌های فون‌درلاین در حالی بیان شده که اقدامات کمیسیون اروپا در ۱۰ روز گذشته انتقادات بسیاری را به دلیل حمایت این اتحادیه از اسرائیل به دنبال داشته است.

رئیس کمیسیون اروپا در جلسه امروز خود در استراسبورگ حمله به بیمارستان غزه را تراژدی عنوان کرد و گفت: صحنه های بیمارستان الاهلی (المعمدانی) وحشتناک و ناراحت کننده است. هیچ بهانه ای برای هدف قرار دادن بیمارستانی پر از غیرنظامیان وجود ندارد.

این مقام ارشد پارلمان اروپا گفت: همه حقایق باید ثابت شود و مسئولان باید پاسخگو باشند. در این ساعت غم انگیز، همه ما باید تلاش خود را برای محافظت از غیرنظامیان در برابر خشم این جنگ مضاعف کنیم.

بر اساس این گزارش، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقایسه با فون در لاین، موضع انتقادی تری در مورد حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه اتخاذ کرده است.

وی به نمایندگان پارلمان اروپا گفت: حق دفاع از خود، مانند هر حق دیگری، محدودیت‌هایی دارد. در این مورد، این محدودیت‌هایی است که توسط قوانین بین‌المللی و به‌ویژه قوانین بین‌المللی بشردوستانه تعیین شده است.

بورل ادامه داد: محکوم کردن یک تراژدی نباید ما را از محکومیت فاجعه دیگر باز دارد. ابراز همدردی با قربانیان حملات تروریستی نباید مانع از نشان دادن احساساتمان نسبت به سایر کشته شدگان شود.

 اشغالگران صهیونیست سه شنبه شب و در اقدامی جنایتکارانه با بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه بیش از یک‌هزار فلسطینی از جمله صدها کودک را به شهادت رساندند. این اقدام وحشیانه با محکومیت گسترده از سوی کشورهای اسلامی مواجه شده است.

این درحالیست که دولت‌های غربی بدون محکوم کردن این حادثه هولناک، به واکنش‌های انفعالی درباره غیرقانونی بودن کشتار غیرنظامیان، بسنده کرده‌اند. آن‌ها از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌ و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

از سویی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که مسئولیت بمباران بیمارستان المعمدانی برعهده جنبش جهاد اسلامی است. وی صبح امروز با برگزاری شوی تبلیغاتی، بار دیگر همسو با سایر سران صهیونیست درصدد حاشا کردن کشتار شب گذشته ارتش این رژیم در بیمارستان المعمدانی در غزه و فرار از مسئولیت آن برآمد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعاهای سران این رژیم از شب گذشته تا صبح امروز را تکرار کرد و مدعی شد: یک موشک عمل نکرده جهاد اسلامی از منطقه ای نزدیک به بیمارستان اصابت کرده و حماس هم از آن سوء استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه انگلیس امروز در تداوم حمایت تمام قد این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی، از ادعای تل‌آویو درباره پشت‌پرده حمله مرگبار به بیمارستان غزه حمایت کرد و با دعوت به‌خونسردی مدعی شد که باید منتظر حقایق این حادثه هولناک ماند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که اشغالگران با ارائه روایت دروغ و ترویج آن از طریق پروپاگاندا رسوا شده اند و تلاش بیهوده ای برای فرار از ارتکاب کشتار بیمارستان المعمدانی صورت می‌دهند.

حماس اعلام کرد: اشغالگران فاشیست که بیش از چند روایت درباره کشتار از زمان وقوع آن در ساعات اولیه کرده‌اند، مسئول مستقیم این کشتار هستند. آنها مسئول مستقیم کشتاری هستند که به طور مستقیم با قدرت آتش آمریکایی که فقط اشغالگران آن را در اختیار دارند، رخ داده است.

جنبش اسلامی بیان کرد: سازمان ملل و همه کشورها باید در راستای توقف کشتار جمعی حرکت کنند که با تصمیمات سران اشغالگر انجام می شود.

پیش از این هم عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به روایت رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان المعمدانی واکنش نشان داد و روایت تل آویو را کذب دانست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.