مردم عراق در ادامه فعالیت‌های خود برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی امشب (چهارشنبه) نیز به خیابان‌ها آمدند و علیه صهیونیست‌ها و آمریکا بزرگترین حامی رژیم جنایتکار اسرائیل شعار سردادند.

تداوم اعلام همبستگی مردم عراق با فلسطینیان / فریاد مرگ بر اسرائیل در خیابان‌های بغداد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، هزاران نفر از مردم عراق امشب در نزدیکی پل «معلق» در مرکز بغداد در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت حملات و جنایات رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات مردم بغداد در محکومیت رژیم صهیونیستی و مخالفت با سیاست‌های آمریکا در حمایت از جنایات این رژیم غاصب از عصر امروز در نزدیکی جاده منتهی به پل معلق در منطقه کراده در مرکز بغداد آغاز شد و تا کنون ادامه داشت.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و عراق و سردادن شعارهایی علیه رژیم اسرائیل و آمریکا، جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به ویژه بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را محکوم کردند.

نیروهای امنیتی عراق به طور گسترده در پل معلق و جاده منتهی به آن مستقر شده و جاده منتهی به پل جمهوری که به میدان التحریر ختم می‌شود را مسدود کرده بودند.

همچنین امشب تظاهرات مردمی گسترده در میدان التحریر در مرکز بغداد در محکومیت جنایات دشمن صهیونیستی برگزار شد و شرکت کنندکان در این تظاهرات با سردادن شعارهای « کلا کلا اسرائیل» (نه بزرگ به رژیم اسرائیل) و «الموت للاسرائیل» (مرگ بر اسرائیل) جنایات این رژیم علیه فلسطینیان را محکوم و همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین با سردادن شعارهای «الله الله اکبر - آمریکا الشیطان الأکبر» خشم و انزجار خود را از سیاست‌های واشنگتن در حمایت از رژیم کودک کش اسرائیل نشان دادند و اعلام کردند که به مواضع همبستگی خود با مسلمانان در فلسطین اشغالی ادامه می‌دهند.

هزاران نفر از مردم عراق در تظاهراتی دیگر که همزمان با تظاهرات در سایر نقاط بغداد علیه اشغالگران صهیونیست برگزار شد در مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع کردند و شعارهایی را علیه این کشور و رژیم صهیونیستی سر دادند.

احزاب و گروه‌های سیاسی عراق با صدور بیانیه‌هایی مردم این کشور را به حضور گسترده در راهپیمایی که روز جمعه آینده در حمایت و اعلام همبستگی با مردم فلسطین در این کشور برگزار می‌شود، فراخواندند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.