معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سهم اقتصاد دریاپایه در تولیدناخالص ملی کشور را فقط دو درصد ذکر کرد.

سهم ۲ درصدی اقتصاد دریاپایه در تولید ناخالص ملی ایران

به گزارش قدس آنلاین،  علی خطیبی صبح پنجشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم دریایی نوشهر با بیان اینکه در کل دنیا سانسور هستیم ولی کارنامه جمهوری اسلامی ایران در ۴۴ سال اخیر پرافتخار است، افزود: امروز در نقطه‌ای ایستادیم که از ۱۷ کشور دنیا در ۳۴ رشته تخصصی بیمار برای درمان تخصصی مراجعه می‌کنمد.

وی با این توان علمی قدرت جمهوری اسلامی بیش از آنچه که هست باید ارتقا یابد، توسعه دریامحور را از جمله پیشنهادات مقام معظم رهبری دانست و گفت: برخورداری از نعمت دریا در شمال و جنوب کشور ضرورت توجه به کارهای مغفول مانده را بیشتر می‌کند و دانشگاه دریایی نوشهر در این کار پیشگام شود.

خطیبی با اظهار اینکه استفاده از ظرفیت علمی و فناوری شرکت‌های دانش بینان و بهره گیری ازظرفیت صنایع مختلف دریایی و شیلاتی ضروری است، گفت: سهم اقتصاد دریا و اشتغال در کشور دو درصد در جی پی تی است و دانشگاه به عنوان اتاق فکر دولت و نظام برای اقتصاد دریا محور باید فکر کند.

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: اگر لازم است روی ساخت و طراحی شناورها از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم و گفتمان سازی برای توسعه اقتصاد دریامحور امری مهم است و دانشگاه می‌تواند در بهبود شرایط و توسعه صنایع نقش ایفا کند.

وی گفت: با همکاری دانشگاه نوشیروانی بابل یکی از خودروهای تولیدی کشور ظرف مدت یکسال برقی شده است و این نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها با توانمندی می‌توانند به صنعت کمک کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.