یکی از مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به استان کردستان، این بوده که بعد از ۲۵ سال وقفه، مجوز ساخت و ساز در اراضی بلاتکلیف شهرک وحدت سنندج صادر شد.

هدیه رئیس قوه قضائیه و ستاد کل نیروهای مسلح به کردستانی‌ها/ مجوز ساخت‌وساز در اراضی شهرک وحدت صادر شد

به گزارش قدس انلاین، ۱۳ اردیبهشت ماه سال‌جاری در آستانه سفر رئیس قوه قضائیه به استان کردستان، رفع مشکلات واگذاری اراضی شهرک وحدت سنندج پس از ۲۵ سال رسانه‌ای شد.

قرار بر این بود که پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت راه و شهرسازی، اراضی فاز ۲ شهرک وحدت شهر سنندج به صورت رسمی به اعضای تعاونی واگذار شود.

حال ستاد کل نیروهای مسلح موافقت کرده تا اسناد این اراضی به نام سازمان ملی زمین و مسکن صادر و بعد از این همه سال، مجوز ساخت و ساز در اراضی شهرک وحدت سنندج صادر شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در این‌باره اظهار داشت: با انجام این کار ۲ هزار خانوار کردستانی از چشم انتظاری و کش و قوس بروکراسی اداری رهایی یافتند.

کیومرث حبیبی افزود: در امسال سفر رئیس قوه قضاییه به کردستان و با حضور هیئت‌های کارشناسی قضائی و حقوقی در استان، مشکلات واگذاری اراضی فاز ۲ شهرک وحدت سنندج پس از ۲۲ سال اختلاف بین ادارات و سازمان‌های مختلف در مورد مالکیت آن و بلاتکلیفی برخی شهروندان، با پیگیری و حکمیت سازمان قضایی نیروهای مسلح و همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران حل و فصل شد.

وی عنوان کرد: پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت راه و شهرسازی و تصویب آن در شورای عالی، امروز مجوز ساخت مسکن در این اراضی برای تعاونی‌ها ابلاغ شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان یادآور شد: اراضی فاز ۲ شهرک وحدت سنندج اوایل دهه ۸۰ تفکیک و به متقاضیان واگذار شده، اما چون این اراضی خارج از محدوده شهر سنندج بود امکان ساخت و ساز در آن ممکن نبود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.