رئیس دیوان محاسبات کشور ترکیه در حاشیه بیست و هفتمین نشست هیات رئیسه سازمان اکوسای، با رئیس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

تاکید دستغیب بر ضرورت افزایش تعاملات در زمینه‌های مختلف میان اعضای اکوسا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، در این دیدار سیداحمدرضا دستغیب با اشاره به روابط دوستانه و تنگاتنگ ترکیه و ایران، بر افزایش تعاملات فنی و حسابرسی دو دیوان و همچنین افزایش تبادلات دو کشور در زمینه های مختلف و همچنین سایر اعضای اکوسای تاکید کرد.

وی با اشاره به بهره مندی دیوان محاسبات ایران از فناوری های مختلف از جمله سامانه سنا(سامانه نظارت الکترونیکی)، خواستار تبادل تجربه در زمینه های مختلف شد.

رئیس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران و رئیس اکوسای تاکید کرد که رسالت دیوان محاسبات تنها حسابرسی نیست بلکه به دنبال تحلیل گری و کمک به حکمرانی مطلوب است و در این زمینه نیاز به تبادل اطلاعات و همکاری با همسایگان داریم.

متین ینر رئیس دیوان محاسبات ترکیه نیز اشتراکات دو کشور و دو دیوان را مهم ارزیابی کرد و گفت: دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران برای کشور ترکیه از چند جهت دارای اهمیت خاص است؛ از جمله اینکه دیوان محاسبات ایران و ترکیه هر دو از موسسین اکو هستند، همچنین هر دو کشور با تاریخ کهن و فرهنگی غنی دارای دیوان محاسبات مشابه اند و نهایتاً این دو کشور به عنوان کشورهای اسلامی دارای ظرفیت های بالایی برای همکاری های مشترک هستند.

وی اظهار داشت: ایران و ترکیه می توانند در سطح گسترده در زمینه فناوری و تکنولوژی های نوین همکاری داشته باشند و از فرصت های به وجود آمده در این نشست ها، برای تعیین چارچوب های همکاری استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.