براساس آخرین گزارش سامانه رصد اشتغال در هفت‌ماهه امسال ۶۵۵ هزار فرصت شغلی از سوی دستگاه‌های اجرایی به ثبت رسیده است.

ثبت ۶۵۵ هزار فرصت شغلی در سامانه رصد اشتغال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سامانه ملی رصد اشتغال سامانه‌ای با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است.

این سامانه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال را رصد کرده و از طریق آن آمار بیکاران و شاغلان و فرصت‌های شغلی موجود را شناسایی و استخراج می کند.

سامانه ملی رصد اشتغال از جمله راهکارها برای ساماندهی اشتغال به شمار می‌رود و افراد جویای کار می‌توانند با ثبت نام در آن درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب اعلام کنند.

بر اساس اعلام سید صولت مرتضوی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - طی هفت ماهه سال جاری ۶۵۵ هزار فرصت شغلی از سوی دستگاه‌های اجرایی در این سامانه به ثبت رسیده است.

آن‌طور که وی گفته این آمار در سامانه با حد و رسم، نام و نام خانوادگی و کد ملی ثبت شده که رکورد جدیدی در تاریخ اشتغال کشور است و در  ۱۹ سال گذشته این رکورد در تابستان امسال بی‌سابقه بوده است.

پیش از این محمود کریمی بیرانوند -  معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار - درصد پیشرفت طرح ایجاد اشتغال در کشور را ۴۷ درصد ذکر کرده و درباره آمار شش ماهه با اشتغال در سامانه گفته بود: بر اساس آمار سامانه رصد اشتغال، ۵۰۵ هزار و ۷۳۲ فرصت شغلی جدید توسط همه دستگاه‌های ایجاد اشتغال در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

به گفته وی سامانه رصد اشتغال، تنها مرجع اعلام آمار در وزارت کار است و اشتغال ایجاد شده در این سامانه بر اساس کد ملی افراد است و امکان تکرار وجود ندارد به نحوی که مشخصات هر کد ملی بر اساس هویت شغلی و منطقه جغرافیایی در سامانه رصد ثبت شده و از سه طریق پیامک، تماس تلفنی و حضوری مورد نظارت قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ هدف‌گذاری اشتغال وزارت کار برای امسال ایجاد یک میلیون فرصت شغلی جدید است که در حال حاضر میزان تحقق به حدود ۵۰ درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال ایجاد یک میلیون فرصت شغلی محقق شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.