شی جین پینگ رئیس جمهور چین روز پنجشنبه خواستار آتش بس فوری میان اسرائیل و حماس شد و اعلام کرد راهکار دو کشوری "مسیر اساسی" برای خروج از این بحران است.

چین خواستار آتش بس فوری میان اسرائیل و حماس شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از "چاینا مورنینگ پست", رئیس جمهور چین همچنین گفت که پکن مایل است با کشورهای عربی برای "راه حل جامع، عادلانه و پایدار" این بحران همکاری کند.

شی جین پینگ این اظهارات را در دیدار با مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر در پکن بیان کرد.

رییس جمهور چین ادامه داد که پکن از ایجاد کریدور بشردوستانه برای کمک رسانی به فلسطینی‌ها حمایت می‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که پکن با قاهره برای ایجاد یک کریدور بشردوستانه جهت کمک به ساکنان غزه همکاری خواهد کرد.

به گزارش ایرنا, معاون سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد آوارگان در غزه حدود یک میلیون نفر تخمین زده می‌شود که حدود ۳۵۳ هزار نفر آن‌ها در مدارس آژانس امداد و کار سازمان ملل (UNRWA) در مرکز و جنوب غزه اقامت دارند.

فرحان حق روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: آوارگان در شرایط وخیمی زندگی می‌کنند که به صورت فزاینده بدتر می‌شود.

وی اضافه کرد: غزه برای نهمین روز متوالی تحت خاموشی کامل برق قرار دارد. بیمارستان‌ها در آستانه فروپاشی هستند. آن‌ها با حداقل ظرفیت کار می‌کنند و در تلاش هستند تا اتاق‌های اورژانس را فعال نگه دارند. برخی از جراحی‌ها به حالت تعلیق درآمده است و بیمارستان‌ها در تاریکی کار می‌کنند و استفاده از آسانسور محدود شده است.

همچنین آنتونیو گوترش در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سامح شکری وزیر خارجه مصر در قاهره گفت: غزه به کمک در مقیاس لازم و واقعی و به صورت پایدار نیاز دارد.

دبیرکل سازمان ملل پیشتر حمله عصر سه شنبه رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه را محکوم کرده بود.

گوترش همچنین در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) گفت از کشته شدن صدها غیرنظامی فلسطینی در حمله به بیمارستان غزه، وحشت زده است و آن را قویا محکوم می‌کند.

وزارت بهداشت فلسطین سه شنبه شب به وقت محلی از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت غیرنظامیان خبر داد. این وزارت‌خانه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.