تب برفکی صنعت دامپروری را دچار مشکل کرده است، به دامداران توصیه می‌شود که حتما واکسیناسیون را جدی بگیرند و در این رابطه با دامپزشکان همکاری لازم داشته باشند.

شیوع بیماری تب برفکی صنعت دامپروری را تهدید می‌کند

به گزارش قدس خراسان، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت:تب برفکی بیماری ویروسی بوده که نشخوارکنندگان را مبتلا و صنعت دامپروری را دچار مشکل کرده و تاثیر منفی بر آن می‌گذارد.

محمدرضا بهروزیان در خصوص علائم این بیماری افزود: از نشانه‌های این بیماری زخم در داخل بافت دهان، پستان و سم حیوان است و اینکه دام در غذا خوردن و راه رفتن دچار مشکل می‌شود.

وی گفت: این بیماری در دام بالغ موجب کاهش تولید شیر و کاهش وزن حیوان شده و در دام نابالغ یعنی بزغاله، گوساله و بره موجب مرگ و میر خواهد شد. 

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص روش انتقال بیماری تب برفکی گفت:این بیماری مسری بوده و قدرت شیوع بالایی دارد و به طریق مکانیکی از طرق تماس حیوانات با یکدیگر و یا از طریق باد منتقل می‌شود.

بهروزیان با بیان اینکه واکسیناسیون این بیماری رایگان است، گفت: به دامداران توصیه می‌شود که حتما واکسیناسیون را جدی بگیرند و در این رابطه با دامپزشکان همکاری لازم داشته باشند. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.