حسینی گفت: با توجه به فعالیت‌های سازمان سنجش، نظارت بر این سازمان باید فراتر از یک وزارتخانه باشد؛ بنابراین با تغییر آن به سازمان ملی سنجش، نظارت بر آن باید زیر نظر نهاد ریاست جمهوری صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور: نظارت بر سازمان ملی سنجش باید بر عهده نهاد ریاست جمهوری باشد

سیدمحمد حسینی در پاسخ به این که جایگزین شدن سازمان ملی سنجش به جای سازمان سنجش آموزش کشور چه کمکی به نظام آموزشی کشور می‌کند؟ اظهار کرد: ارتباط کاری سازمان سنجش قبلاً با وزارت علوم و آزمون‌های وزارت بهداشت نیز با مرکز سنجش آموزش پزشکی بود. سازمان سنجش نیز با وزارت آموزش و پرورش در تعامل بود.

وی افزود: سال‌های اخیر برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌ها نیز به عهده سازمان سنجش قرار داشت؛ بنابراین فقط وزارت علوم نیست که باید بر این سازمان نظارت داشته باشد و رئیس این سازمان نباید به وزارت علوم پاسخگو باشد. باید دستگاه‌های دیگر نیز درجریان باشند؛ بنابراین از این جهت تصمیم خوبی گرفته شده است.

حسینی بیان کرد: کارهایی که این سازمان انجام می‌دهد، طوری است که باید فراتر از یک وزارتخانه بر آن نظارت کرد و باید زیر نظر نهاد ریاست جمهوری باشد تا بتواند همه وظایف و مأموریت‌هایی که برعهده آن است را به خوبی انجام دهد.

وی افزود: کار کارشناسی در جلسات متعدد انجام شده که تغییر این سازمان به سازمان ملی سنجش می‌تواند به نظام آموزشی کشور کمک کند.

منبع: آنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.