سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به صورت همزمان مواد تصویب شده لایحه برنامه را بررسی می‌کنند، گفت: زمان زیادی تا تصویب نهایی در صحن مجلس باقی نمانده است.

شورای نگهبان و مجمع تشخیص همزمان با مجلس لایحه برنامه هفتم را بررسی می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محسن زنگنه درباره بررسی ارجاعات لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق اظهار داشت: بررسی ارجاعات لایحه از سه‌شنبه گذشته آغاز شده است و موارد ارجاعی فصل اول لایحه که به موضوعات رشد اقتصادی اختصاص دارد، در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه افزود: در نشست‌های کمیسیون علت ارجاع که معمولا توسط رییس مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود و متن ماده ارجاعی، همچنین نظرات نمایندگان موافق و مخالف ماده یا بند مربوطه در لایحه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: در نشست‌های کمیسیون، نمایندگانی از معاونت قوانین مجلس و دولت برای بررسی مواد ارجاعی لایحه و سایر دستگاه‌های مرتبط حضور دارند.

زنگنه درباره زمان بررسی موارد ارجاعی در صحن مجلس شورای اسلامی نیز توضیح داد: با توجه به اینکه جلسات بررسی لایحه برنامه هفتم از این هفته به صورت سه نوبته برگزار می شود، به زودی رسیدگی به لایحه به پایان می‌رسد تا موارد ارجاعی لایحه توسط نمایندگان در صحن مجلس بررسی شود.

وی ادامه داد: ایراداتی که در موارد ارجاعی لایحه وجود دارد، مشخص است و برخی از ارجاعات به اصلاح ویرایشی یا رفع اخطار، نیاز دارد که تصمیم گیری برای تصویب این موارد به سرعت انجام می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه درباره عقب بودن کمیسیون از زمانبندی در نظر گرفته شده برای بررسی و تصویب لایحه تصریح کرد: همزمان با بررسی لایحه برنامه در صحن مجلس، موادی که رای نمایندگان را کسب می‌کنند به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود تا به صورت همزمان مواد تصویب شده در مجلس در این دو نهاد مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

زنگنه با اشاره به دقت نظر هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و نمایندگان در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: با رویکرد و برنامه ریزی که در مجلس برای سرعت بخشیدن به بررسی برنامه هفتم وجود دارد، به نظر می‌رسد زمان زیادی تا تصویب لایحه برنامه هفتم توسعه باقی نمانده است.

گفتنی است؛  بررسی کلیات و در ادامه جزییات برنامه هفتم توسعه از سوم مهرماه امسال آغاز شده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چهار هفته گذشته به صورت ۲ نوبته و در ۲۸ جلسه تا ماده ۷۳ از لایحه ۱۱۸ ماده‌ای برنامه توسعه را بحث و بررسی کردند.

رشد اقتصادی، محیط کسب و کار، مردمی سازی اقتصاد، اشتغال، اصلاح نظام بانکی، سیاست‌های پولی و ارزی، تامین اجتماعی، اصلاح نظام مالیاتی، امنیت غذایی و حوزه کشاورزی، حوزه مسکن، حوزه انرژی، طرح‌های تملک داریی سرمایه‌ای، حوزه بهداشت و درمان، از جمله محورهایی بودند که در چهار هفته اخیر توسط نمایندگان بحث و بررسی شدند.

جلسه بیست و نهم بررسی لایحه برنامه هفتم، طبق اعلام رییس مجلس شورای اسلامی امروز شنبه (۲۹ مهرماه) و از ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه آغاز شده و نمایندگان برای سرعت بخشیدن به روند تصویب لایحه به صورت سه نوبته در صحن مجلس حاضر خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    0 0
    سلام خدمت همه دوستان عزیز شما قسم میدم به پهلوی شکسته حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه بنده بعد از بیست سال کار کردن حالا بعد از دو سال می خواهند ما را استخدام کنند حالا هروز میکند بار مالی داره ََآقای عزیز حقوقی که میخواهید بدید به شرکت.. عزیزم بدید به خود ما چرا میدید به‌ شرکت از حق زن وبچه ما کم کنه هر چی دلش خواست به ما بده. تو را به قرآن نگذارید