وزرای خارجه فرانسه و آلمان ضمن حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، اسرائیل باید مسئولیت حفاظت از غیرنظامیان غزه را بپذیرد.

فرانسه و آلمان: اسرائیل باید از غیرنظامیان محافظت کند

به گزارش قدس انلاین به نقل از "سی ان ان", آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی خطاب به رهبران در نشست صلح قاهره ادعا کرد که حماس مسئول اصلی "رنج هفته‌های گذشته" مردم غزه است.

وی در اظهاراتی که از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و رنج مردم غزه در دهه‌های گذشته را نادیده می‌گیرد ادعا کرد: "این حماس بود که در هفتم اکتبر با ارتکاب جنایات بی‌رحمانه, وحشت را علیه اسرائیل به ارمغان آورد.

اسرائیل نیز مانند هر کشور دیگری در جهان حق دارد از خود دفاع کند و از مردم خود در برابر این ترور در چارچوب قوانین بین المللی محافظت کند. "

وزیرخارجه آلمان در ادامه اظهارات خود گفت: "مبارزه با حماس باید با توجه فراوان به وضعیت انسانی مردان، زنان و کودکان بیگناه غزه انجام شود. "

کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه نیز در حمایت از جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی ادعا کرد که "هیچ امری تروریسم را توجیه نمی‌کند. اسرائیل در مواجهه با تروریسم حق دفاع از خود را دارد. "

وی با مظلوم نمایی اسرائیل ادامه داد "اگرچه اسرائیل به حمله تروریستی که قربانی آن بود واکنش مشروع از خود نشان داد، اما باید از مردم غیرنظامی مطابق با قوانین بشردوستانه محافظت کند. "

کولونا با بیان اینکه فرانسه به زودی ۱۰ میلیون یورو (۱۰.۶ میلیون دلار) کمک اضافی به فلسطین اختصاص خواهد داد تاکید کرد فرانسه اقدامات حماس را محکوم می‌کند, با این حال پاریس همچنان از حقوق مردم فلسطین نیز حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا, سران شماری از کشورهای عربی و غیر عربی در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ با موضوع بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین که ساعاتی پیش آغاز شده است، شرکت کرده‌اند.
«شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولیعهد کویت، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، «شارل میشل» رئیس شورای اروپایی، «عبدالفتاح السیسی» و «سیریل رامافوسا» روسای جمهور مصر و آفریقای جنوبی، «عبدالله دوم‌» شاه اردن و «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این کنفرانس سخنرانی و بر رفع محاصره غزه و توقف کشتار غیر نظامیان تاکید کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در تازه‌ترین آمار، شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را تاکنون چهار هزار و ۳۸۵ نفر اعلام کرد که یک هزار و ۷۵۶ نفر از آن‌ها کودک و ۹۷۶ نفر زن هستند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار زخمی‌ها هم به ۱۳ هزار و ۵۶۱ نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.