آژانس‌های سازمان ملل روز شنبه خواستار آتش‌بس و دسترسی نامحدود به کمک‌های بشردوستانه در سراسر نوار غزه شدند.

نهادهای سازمان ملل خواستار آتش بس و کمک‌های بشردوستانه به سراسر غزه شدند

به گزارش  قدس انلاین به نقل از "رویترز", در بیانیه مشترک نهادهایی مانند برنامه توسعه سازمان ملل, صندوق جمعیت سازمان ملل، یونیسف، برنامه جهانی غذا و سازمان بهداشت جهانی آمده است: «ما خواستار آتش‌بس، همراه با دسترسی فوری و نامحدود بشردوستانه در سراسر غزه هستیم تا فعالان بشردوستانه بتوانند به غیرنظامیان نیازمند کمک کنند، جان‌ها را نجات دهند و از رنج بیشتر انسانی جلوگیری کنند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: جریان کمک‌های بشردوستانه باید به صورت انبوه و پایدار باشد تا همه مردم غزه بتوانند کرامت خود را حفظ کنند.

به گزارش ایرنا، یونیسف روز شنبه به وقت محلی برابر با ۲۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۹ مهرماه جاری در پی بازگشایی گذرگاه رفح اعلام کرد که توانسته است برای مصرف یک روز ۲۲ هزار نفر را از طریق گذرگاه رفح به غزه برساند.

در بیانیه یونیسف آمده است: بیش از ۴۴ هزار بطری آب آشامیدنی تامین شده توسط یونیسف امروز به عنوان بخشی از ۲۰ کامیون هلال احمر مصر، سازمان بهداشت جهانی و برنامه جهانی غذا از گذرگاه رفح عبور کرد.

به گفته کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف، تحویل آب برای ۱ میلیون کودک در غزه که "با یک بحران حفاظتی و انسانی روبرو هستند" یک "مسئله مرگ و زندگی" است.

راسل افزود: این محموله محدود اما نیازها فوری و بسیار زیاد است. ما نه تنها به آب، بلکه به غذا، سوخت، دارو، و کالاها و خدمات ضروری نیاز داریم. اگر نتوانیم به طور مداوم تدارکات بشردوستانه را تامین کنیم، با تهدید جدی مواجه خواهیم شد.

همزمان «عبدالله دوم‌» شاه اردن با بیان اینکه جان همه غیرنظامیان با ارزش است، بمباران غزه را جنایت جنگی خواند و خواستار توقف فوری آن شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، شاه اردن در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ که با هدف بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین برگزار شده است، افزود: بمباران شدید غزه به طور کامل غیرقابل قبول و جنایت جنگی است. محاصره غزه و قتل و گرسنه نگهداشتن مردم ما در غزه در سایه سکوت بین المللی صورت می‌گیرد. سوخت و کمک‌های انسانی و دارو باید به طور کامل به غزه برود و کوچاندان فلسطینی‌ها خط قرمز ما است.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.