مجموعه‌های پلیسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اجرای طرح‌های مختلف هشت عامل ناامنی و سارق، یک مامور قلابی، ۱۰ بلاگر اینستاگرام و سه جاعل ۵۰ سند برای مستاجران مختلف را در مناطق تهران دستگیر کردند.

دستگیری چند بلاگر اینستاگرام/کلاهبرداری با جعل سند از ۵۰ مستاجر

به گزارش قدس آنلاین، رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران روز یکشنبه اظهار کرد: اواخر هفته گذشته خبری در خصوص ترددهای مشکوک فردی ملبس به لباس نظامی با درجه افسر ارشدی در یکی از مناطق شمال تهران موضوع در دستور کار تیمی از ماموران مرکز عملیات این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ سعید راستی ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی و تحقیقات میدانی و با تحت نظر قرار دادن سوژه مورد نظر و پس از استعلامات به عمل آمده مشخص شد که این فرد جاعل با هویت جعلی و غصب عناوین نظامی با سواستفاده از شرایط موجود نسبت به کلاهبرداری از شهروندان اقدام می‌کند با تکمیل شدن تحقیقات و انجام هماهنگی لازم با مرجع قضایی عملیات دستگیری این فرد جاعل عنوان آغاز شد.

وی تاکید کرد: ماموران این پلیس با حضور در مخفیگاه متهم در حوالی محله مینی‌سیتی نسبت به دستگیری وی اقدام کردند؛ یک قبضه سلاح کلاشینکف به همراه ۲۹ عدد فشنگ مربوطه، یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی به همراه ۱۲ عدد فشنگ مربوطه، یک قبضه شبه سلاح کمری گازی، یک قبضه سرنیزه، یک دستگاه دوربین شکاری، چندین آرم و علایم نظامی فلزی، چندین سلاح سرد شامل قمه و باتون، چندین مهر و کارت جعلی ویژه دستگاه‌های دولتی و کشوری به همره احکام ماموریت‌های تردد خودرویی و موتوری از وی کشف شد.

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با اشاره به اینکه متهم دارای چندین سابقه کیفری در زمینه کلاهبرداری به همره اقلام کشف شده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، گفت: شهروندان هرگونه گزارشات امنیتی و انتظامی خود را از طریق سامانه پلیس ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به رسیدگی لازم در خصوص آنها اقدام شود.

دستبند پلیس بر دستان سلبریتی‌های اینستاگرامی قمارباز

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اظهار کرد: به دنبال رصدهای گسترده پلیس در فضای مجازی مبنی بر دعوت کاربران به سایت‌های قمار و شرط‌بندی توسط تعدادی از اشخاص مطرح اینستاگرامی با میلیون‌ها نفر دنبال کننده پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ داود معظمی گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ پس از بررسی‌های اولیه و جمع‌آوری ادله دیجیتال تحقیقات سایبری خود را آغاز و متوجه شدند افراد مذکور با سواستفاده از جایگاه اجتماعی خود در فضای مجازی با تبلیغات دروغین و وسوسه‌انگیز برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی هدایت کرده و در ازای این کار مبالغ زیادی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه افسران سایبری پلیس فتا پایتخت با تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و پس از تشریفات قضایی متهمان را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند، یادآور شد: افرادی که نسبت به تبلیغ و ترویج سایت‌های قمار اقدام می‌کنند همانند موسسان این سایت‌ها، مجرم شناخته شده و محکوم می‌شوند؛ فعالیت این افراد در راستای ترویج سایت‌های قمار علاوه بر از بین بردن سرمایه و زندگی هموطنان، مشکلاتی از قبیل به خطر انداختنن سلامت روانی آن‌ها را نیز به دنبال دارد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت تصریح کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامی و مجازات‌های مقرر در مورد جرم قمار ماده ۷۰۷ به صراحت اعلام داشته هر فردی آلات و وسایل مخصوص به قماربازی را بسازد، بفروشد، وارد کند، در معرض فروش قرار دهد و یا در اختیار دیگری قرار دهد به سه ماه تا یک سال حبس و یک میلیون و ۵۰۰ هزارتا ۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود؛ لذا کاربران شبکه‌های اجتماعی و به ویژه قشر نوجوان و جوان از فعالیت در چنین سایت‌هایی خودداری و به تبلیغات فریبنده آن‌ها توجهی نکنند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنید و از فعالیت در چنین سایت‌هایی خودداری کنید چون هیچ برنده‌ای در سایت‌های شرط‌بندی وجود ندارد؛ شهروندان همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کرده و یا به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir مراجعه کنند.

کلاهبرداری با جعل سند از ۵۰ مستاجر

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از ۵۰ فرد مستاجر با شگرد جعل اسناد موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت؛ بنابرحساسیت موضوع کارآگاهان وارد عمل شده و در تحقیقات میدانی مشخص شد که سه مرد جوان با چرب زبانی و جعل اسناد چند ملک را به ۵۰ فرد در تهران اجاره داده و پس از دریافت پول رهن متواری شده‌اند.

سردار کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی ادامه داد: کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی در نخستین گام با اقدامات اطلاعاتی هویت کلاهبرداران حرفه‌ای را شناسایی و آنها را در یک عملیات منسجم با دستور دستور قضایی دستگیر کردند.

وی تاکید کرد: کارآگاهان با تحقیقات گسترده میدانی پی بردند که متهمان قصد داشته تا مجدد این اعمال مجرمانه را انجام دهند؛ متهمان پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری با جعل اسناد از ۵۰ مالباخته اعتراف کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ یادآور شد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

دستگیری پنج عامل ناامنی در منطقه تهرانپارس

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ روز یکشنبه گفت: به دنبال اعلام نزاع دسته‌جمعی و ایجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم و امنیت عمومی محله تهرانپارس سریعا ماموران عملیاتی کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس در محل حاضر شدند.

سرهنگ امیرهوشنگ امیری با اشاره به اینکه ماموران پس از حضور در محل درگیری تعدادی شرور با در اختیار داشتن سلاح سرد در حال درگیری مشاهده کردند، ادامه داد: بلافاصله ماموران وارد عمل شده و سعی در برقراری نظم عمومی داشتند که متاسفانه این افراد توجهی به دستورهای پلیسی نداشته و به ماموران حمله ور شدند؛ ماموران نیز با شلیک چند تیر هوایی ۲ نفر از متهمان را خلع سلاح و دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات پلیسی یک قبضه سلاح سرد کشف و متهمان را به کلانتری انتقال دادند، تاکید کرد: در نهایت نیز سه نفر به کلانتری مراجعه و طی درگیری با ماموران یکی از آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند؛ هر سه نفر ضارب دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت عمومی با قاطعیت برخورد می‌شود، عنوان کرد: هر پنج متهم به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری موبایل قاپ حرفه ای در تجریش

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: عملیات کلانتری ۱۰۱ تجریش در حال گشت‌زنی در محدوده قیطریه تهران به یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش مظنون و موتورسوار را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار دادند؛ متهم در همین حین با موتورسیکلت به سرعت به سمت مردی که در خیابان در حال استفاده از تلفن همراه خود بود مراجعه و تلفن همراه وی را ربوده و به سرعت از محل متواری شد.

سرهنگ صادق ضرونی با اشارهب ه سوابق متعدد متهم ادامه داد: با اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی و ایجاد طرح مهار، موتورسیکلت متهم متوقف و متهم دستگیر شد؛ از متهم یک دستگاه تلفن همراه که در روز جاری سرقت کرده بود کشف شد.

دستگیری سارقان محتویات خودرو

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران گفت: به دنبال مراجعه و شکایت تعدادی از شهروندان در هفته‌های اخیر در خصوص سرقت از محتویات خودرو در محدوده خیابان شباهنگ تهران پیگیری موضوع سریعا به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۳۹ مرزداران قرار گرفت.

سرهنگ حسین مافی اضافه کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده متهم با پرسه‌زنی در مناطق جرم‌خیز و شناسایی خودروهایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار بودند، در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب و شیشه خودرو را تخریب و محتویات داخل صندوق از قبیل جک، ضبط و لاستیک زاپاس آن را به سرقت برد.

وی با اشاره به شناسایی هویت سارق سابقه‌دار از سوی ماموران کلانتری مرزداران با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی یادآور شد: با هماهنگی‌های قضایی تیمی از ماموران در محدوده خیابان فرشتگان مراجعه و طی یک عملیات خودروی متهم را پس تعقیب و گریز متوقف و او را دستگیر کردند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران تاکید کرد: متهم پس از انتقال به مقر انتظامی به ۱۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده مرزداران اعتراف کرد؛ از داخل خودروی او مقداری لوازم مسروقه از قبیل ضبط، باند، شاه‌کلید پراید و یک قبضه سلاح سرد کشف شد.

سرهنگ مافی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد، افزود: مالباختگانی که با این شیوه و شگرد از آنان سرقت شده با حضور در کلانتری ۱۳۹ مرزداران متهم را مورد شناسایی قرار دهند؛ شهروندان با ایمن کردن قفل‌های خودرو و تجهیز خودرو به دزدگیر و همچنین عدم پارک خودرو در محل های خلوت و تاریک پلیس را در پیشگیری از جرایم سرقت لوازم خودرو یاری کنند.

دستگیری عامل ناامنی توسط ماموران زبده کلانتری نازی‌آباد

رییس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: خبری مبنی بر تخریب اموال شهروندان توسط موتورسواری در محله نازی‌آباد تهران دریافت و بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که این فرد با استفاده از یک قبضه قمه نسبت به تخریب شیشه‌های پنج دستگاه خودرو و قدرت‌نمایی اقدام کرده است؛ این فرد با برهم زدن نظم عمومی باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده بود.

سرهنگ علی قاسم پور ادامه داد: تیم عملیات کلانتری ۱۳۰ نازی‌آباد سریعا به محل اعزام شدند ولی متهم قبل از حضور واحد گشت از محل متواری شده بود؛ با بررسی فیلم‌های ضبط شده دوربین مداربسته در محل وقوع جرم مشخصات ظاهری متهم در اختیار کلیه عوامل گشتی قرار گرفته و با اجرای طرح مهار متهم کمتر از یک ساعت در حالی که با موتورسیکلت خود قصد متواری شدن داشت، دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم امنیت به جد برخورد می‌شود، افزود: این متهم ۲۰ ساله دارای سابقه شرارت در تحقیقات اولیه به جرم خود مبنی بر اخلال در نظم و امنیت و همچنین تخریب اموال شهروندان اعتراف کرد؛ تاکنون پنج نفر از شاکیان به کلانتری مراجعه کرده‌اند؛ متهم به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.