رییس کل دادگستری البرز جزییات بازسازی صحنه قتل مرحوم مهرجویی و مرحومه وحیده محمدی فر را تشریح کرد.

جزئیات بازسازی صحنه قتل مهرجویی و همسرش از زبان رئیس دادگستری البرز

به گزارش قدس آنلاین،  حسین فاضلی هریکندی اظهارکرد: چهار متهم که تاکنون شناسایی و نقش آن‌ها اثبات شده است با حضور در شهرک زیبادشت صحنه منجر به قتل مرحوم مهرجویی و همسرش را بازسازی کردند و تحقیقات درمورد پرونده همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: طبق اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حدود ساعت ۲۰:۵۰ روز شنبه مورخ ۲۲مهرماه به وی که در جهانشهر کرج بوده پیام می‌دهد که برای شام به منزل بیاید.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: دختر مرحوم مهرجویی حدود ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد و ابتدا زنگ منزل را می‌زند و با توجه به اینکه کسی جواب نمی‌دهد با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود و مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده دیگر به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند.

وی یادآورشد که بعد از انتشار خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش، مطالبی در رابطه با سرقت از ویلای آنها در فضای مجازی منتشر شد.

وی گفت: پست اینستاگرامی همسر مهرجویی در مورد سرقت از منزل آنها، نیز حواشی ایجاد کرد که رئیس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد شکایتی از طرف مهرجویی و همسرش در رابطه سرقت ثبت نشده است.

وی افزود: براساس گزارش پزشکی قانونی پس از انجام کالبدگشایی علت فوت مرحوم مهرجویی و همسرش خونریزی شدید به دلیل جراحات وارده به واسطه برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز به بدن اعلام شده است.

طبق این گزارش ضرباتی با چوب و یا جسم سخت نیز به سر مرحوم مهرجویی برخورد کرده است که منجر به شکستگی سر نشده و علت فوت نبوده و طبق گزارش پزشکی قانونی فرضیه‌ها درمورد تجاوز درمورد هر دو نفر از مقتولین منتفی است.

دستگیری قاتلان مهرجویی

وی بیان کرد: در کمتر از ۷۲ ساعت پس از دستور ویژه رئیس قوه قضاییه قاتلان داریوش مهرجویی و همسرش با فعالیت شبانه‌روزی کارگاهان ناجا، قضات و بازپرسین قوه قضاییه شناسایی و بازداشت شدند.

فاضلی هریکندی گفت : به‌محض اطلاع از قتل مرحوم مهرجویی و همسرش، مراتب به رئیس قوه قضاییه گزارش داده و در دستورات تلفنی به پیگیری سریع با استفاده از همه ظرفیت‌ها جهت شناسایی و دستگیری قاتل تاکید شد.

وی افزود: همچنین رئیس قوه قضاییه در تماس تلفنی دستور پیگیری این پرونده را صادر کرد و در جلسه شورای عالی قوه قضاییه نیز دستور دادند تا با بهره‌گیری از تمامی امکانات، هرچه سریع‌تر قاتل یا قاتلان شناسایی شوند و پرونده آن‌ها با سرعت و دقت رسیدگی و منتهی به صدور حکم شود تا خدایی‌ناکرده، امنیت روانی مردم مورد خدشه قرار نگیرد.

رییس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: این قبیل موضوعات چنانچه با سرعت و دقت در رسیدگی همراه باشد، موجب تزریق احساس امنیت هرچه بیشتر به مردم می‌شود و در نقطه مقابل چنانچه در بررسی‌ها و رسیدگی‌ به این قبیل موضوعات، تعلل صورت گیرد، افراد منافق و سودجو شروع به تحریک و انتشار مطالب کذب، القای ترس و ناامنی می‌کنند.

فاضلی هریکندی گفت: در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه، دستورات لازم جهت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در کشف جنایت، شناسایی و بازداشت قاتل یا قاتلان صادر شد و به بازپرس ویژه قتل دادسرای فردیس جهت انجام فرایند تحقیقات مقدماتی و همچنین به دادستان فردیس و نیز معاون پیگیری پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز جهت اعمال نظارت قانونی و پیگیری‌های لازم ماموریت داده شد که در پلیس آگاهی استان البرز مستقر شوند و با اقدامات اطلاعاتی و فنی همه اشخاصی که به‌نحوی می‌توانستند انگیزه قتل را داشته باشند، شناسایی و از آن‌ها تحقیق کنند.

وی افزود: با تلاش و حضور شبانه‌روزی مقامات قضایی مربوطه و ماموران پلیس آگاهی استان البرز حدود ۲۰ مظنون شناسایی و از آن‌ها توسط بازپرس پرونده و کارآگاهان ویژه قتل پلیس آگاهی استان البرز تحقیق شد.

فاضلی هریکندی اظهار کرد : هم‌زمان آثار به‌‍جا مانده در صحنه قتل مرحوم داریوش مهرجویی جهت بررسی به آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا ارسال شد. همچنین در بازجویی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته، چند نفر از مظنونان که بازداشت شده بودند، اقاریری در خصوص قتل و نحوه آن داشتند.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: علاوه بر اقرار متهمان، حسب تائید و اعلام آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا برخی از آثار به‌جا مانده از صحنه قتل از قبیل نمونه خون و بزاق نیز که قبلا جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال شده بود، با نمونه خون و بزاق تعدادی از متهمان مطابقت دارد؛ لذا در خصوص برخی از متهمان علاوه بر اقرار، ادله و قرائن دیگر از جمله مطابقت نمونه آثار به‌جامانده و برداشت شده از صحنه قتل و منزل مقتولان با متهمان بازداشت شده وجود دارد.

وی بیان کرد: تحقیقات انجام شده تاکنون حکایت از آن دارد که علت و انگیزه قتل به جهت وجود اختلافات شخصی مابین متهمان و مقتولان بوده است.

به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز چهار نفر در صحنه قتل داریوش مهرجویی و همسرش حضور داشتند که همگی دستگیر شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.