معاون هماهنگ کننده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: احیای کارخانه قند یاسوج پس از حدود یک دهه رکود، دستاورد بزرگی در دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

احیای کارخانه قند یاسوج پس از یک دهه رکود دستاورد بزرگی است

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا سیدمصطفی سیدهاشمی شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه قند یاسوج، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ این دومین کارخانه ای است که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسیده و این امر یک تکلیف است.

وی افزود: کارخانه قند یاسوج و شرکت گیاهان دارویی اکسید سبز سربیشه گچساران امسال افتتاح شدند و برکت این کارخانه ها اشتغالزایی برای مردم است.

معاون هماهنگ کننده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تصریح کرد: کارخانه قند یاسوج پس از یک دهه بلاتکلیفی امسال افتتاح شد و زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان این منطقه را فراهم کرده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گزارشی از آخرین وضعیت کارخانه قند یاسوج ارائه کرد.

شایان نادری گفت: امروز بهره برداری اولیه شرکت گیاهان دارویی اکسید سبز سربیشه با حضور معاون هماهنگ کننده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شد.

وی تاکید کرد: در فاز نخست آن تولید ادویه و بحث بسته بندی گیاهان دارویی اجرا شده است. در فاز بعدی نیز اسانس، عصاره گیری و تولید نوشیدنی های گیاهی در کارخانه انجام خواهد شد.

نادری ابراز کرد: فاز نخست این کارخانه ۳۰ نفر اشتغال مستقیم دارد و ۲۵۰ نفر هم اشتغال غیر مستقیم خواهد داشت.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ستاد اجرایی در راستای رسالتی که در حوزه اشتغالزایی و محرومیت داشته این کارخانه ها را افتتاح کرده است.

احیای کارخانه قند یاسوج پس از یک دهه رکود دستاورد بزرگی است

سابقه کارخانه قند یاسوج

کارخانه قند یاسوج در سال ۱۳۴۴ با ظرفیت تولید روزانه هزار تن قند و شکر آغاز به کار کرد. این کارخانه تا سال ۱۳۶۲ به تولید ادامه داد، اما پس از آن در دوره‌های متوالی تعطیل شد.

در سال ۱۳۷۶ به علت مشکلات متعدد، کارخانه قند یاسوج غیرفعال شد. در سال‌های بعد، کارخانه مجدداً به چرخه تولید بازگشت، اما دوباره راکد شد.

در سفر نخست رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه ۱۴۰۰، برای بازسازی این کارخانه اعتباری اختصاص داده شد و کار بازسازی و احیای کارخانه توسط ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شد.

وضعیت کنونی کارخانه قند یاسوج

اکنون کارخانه قند یاسوج بازسازی شده و با حضور رئیس جمهور به چرخه تولید بازگشته است. این کارخانه با ظرفیت تولید روزانه ۷۰۰ تن قند و شکر، زمینه اشتغال مستقیم برای ۸۰ نفر را فراهم کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.