سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به شهادت ۱۹ خبرنگار در غزه گفت: با کشتن خبرنگاران، این حقیقت پنهان نخواهد شد که رژیم صهیونیستی و رهبران آن جنایتکاران جنگی و حامیان آن شریک در این جنایات هستند و ننگ کشتار شهروندان فلسطینی از پیشانی این رژیم و حامیانش زدوده نخواهد شد.

کنعانی: با کشتن خبرنگاران حقیقت جنایات صهیونیست‌ها و حامیانشان پنهان نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، پانزدهم مهر ماه پس از عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی توسط گروه مقاومت اسلامی حماس و پس از آن همراهی سایر گروه‌های مقاومت در فلسطین که تلفات زیادی را به رژیم صهیونیستی وارد کرد، این رژیم در واکنش به این عملیات اقدام به حمله به غزه کرد و محاصره این منطقه را تشدید کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در این مدت اقدام به بمباران مساجد، بیمارستان‌ها، کلیساها و مدارس و منازل مسکونی کردند که بر اثر آن تعداد زیادی از زنان، کودکان و غیرنظامیان به شهادت رسیده و یا مجروح شدند. براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین تاکنون شمار شهدا به ۵۳۰۰ تن رسیده و ۱۸۰۰۰ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

در پی حملات صهیونیست‌ها به غزه ۱۹ خبرنگار نیز تاکنون به شهادت رسیده‌اند.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‏براساس اعلام منابع فلسطینی، تعداد خبرنگاران شهید در حملات رژیم صهیونیستی به ‎غزه، به ۱۹ نفر رسید. با کشتن خبرنگاران، این حقیقت پنهان نخواهد شد که رژیم صهیونیستی و رهبران آن جنایتکاران جنگی و حامیان آن شریک در این جنایات هستند.

وی افزود: ننگ کشتار بیش از ۵ هزار شهروند فلسطینی طی حدود ۲ هفته، شامل ۲۰۵۵ کودک و ۱۱۱۹ زن، مجروح کردن بیش از ۱۵ هزار نفر، آوارگی یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، بمباران بیمارستان‌ها، مساجد، کلیسا، مدارس، منازل مسکونی، آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی از پیشانی رژیم صهیونیستی و حامیان آن زدوده نخواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: هیچ وجدان بیداری در مقابل این همه جنایت سکوت نمی‌کند.

کنعانی: با کشتن خبرنگاران حقیقت جنایات صهیونیست‌ها و حامیانشان پنهان نمی‌شود

گفتنی است؛ ارتش رژیم صهیونیستی امروز، سه‌شنبه دوم آبان ماه برای هجدهمین روز متوالی اقدام به بمباران غیرنظامیان در مناطق مختلف نوار غزه کرد که بر اثر آن ۱۴۰ فلسطینی دیگر، که اکثر آنها کودکان و زنان بودند، به شهادت رسیدند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این هم در صفحه اجتماعی ایکس نوشته بود: کشتن خبرنگاران مانع از افشای ابعاد شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی و جنایات ننگین این رژیم در انتقام گیری از کودکان معصوم و زنان و مردان بی گناه و غیرنظامی غزه نخواهد شد. بنیان پوشالی رژیم غاصب و جعلی اسرائیل متزلزل‌تر از همیشه است و صدای طبل رسوایی و شکست نظامی و اطلاعاتی آن به گوش جهانیان رسیده است.

کمیته بین‌المللی حمایت از روزنامه نگاران هم اخیرا اعلام کرده است که بیش از ۲۰ خبرنگار از زمان آغاز درگیری اخیر بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند. این کمیته اعلام کرد که تا روز ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) دست کم ۲۲ خبرنگار در بین بیش از ۴۰۰۰ قربانی این درگیری از هر دوطرف هستند. براساس اعلام این کمیته ۲۲ خبرنگار از جمله ۱۸ خبرنگار فلسطینی، یک خبرنگار لبنانی و ۳ خبرنگار رژیم صهیونیستی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند و هشت خبرنگار مجروح شده و سه نفر دیگر مفقود یا بازداشت شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.