مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: طبق قانون جوانی جمعیت داروخانه ها اجازه فروش داروهایی که باعث سقط جنین می شود را ندارند و اگر واحدی اقدام به فروش اینگونه داروها کرد، جرمی مرتکب شده و قانون گذار برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.

ممنوعیت فروش داروهای سقط جنین در داروخانه ها

به گزارش قدس آنلاین، حسن ذبیحی اظهار کرد: یکی از چالش های بخش زایمان در شهرستان اردستان نبود مامای همراه برای زنان باردار است که باید این چالش در اردستان برطرف شود، زیرا با بررسی‌های انجام شده یکی از مهم‌ترین چالش‌های ذهنی مادران، فشار و سختی های زمان زایمان است. باید برنامه‌ریزی شود تا دوره بارداری شادی را برای مادران فراهم کنیم.

وی با اشاره به آمار سقط جنین در شهرستان اردستان، افزود: طبق آمار سامانه سیب وزارت بهداشت سقط جنین سال ۱۴۰۱ در شهرستان اردستان نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از دو برابر افزایش داشته است. این آمار شامل سقط‌هایی است که به‌صورت قانونی انجام شده و آماری از ثبت سقط‌های غیرقانونی در دسترس شبکه بهداشت نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان تصریح کرد: طبق قانون جوانی جمعیت داروخانه ها اجازه فروش داروهایی که باعث سقط جنین می شود را ندارند و اگر واحدی اقدام به فروش اینگونه داروها کرد، جرمی مرتکب شده و قانون گذار برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.

ذبیحی با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده در شش ماهه نخست امسال ۲۲۴ مورد زایمان در این شهرستان اتفاق افتاده که ۳۴ مورد آن غیرایرانی بوده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که از ۲۸۵ مورد زایمان ۴۶ مورد غیرایرانی بوده کاهش تعداد زایمان و موالید را در شهرستان اردستان نشان می‌دهد.

وی افزود: براساس تحقیقات و مشاوره انجام شده در سال جاری بر روی ۲۹۴۱ زن در سن باروری، ۵۰۶ نفر واجد شرایط بارداری هستند و برای آنها پرونده تشکیل شده که ۱۱۸ نفر اکنون باردار هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه از مجموع زنانی که مشاوره با آنها انجام شده ۵۲۴ نفر به دلیل‌های مختلف از چرخه باروری خارج شدند، اضافه کرد: تعداد ۱۱۴ نفر خانم نابارور در این شهرستان وجود دارند که برای سیر درمان به مرکزهای ناباروری معرفی و تلاش داریم کسانیکه یک باروری داشته اند به چرخه باوروی باز گردانده شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.