معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: تاکنون شاهد ثبت‌نام همه جریان‌های سیاسی در استان قزوین هستیم؛ در ۶۶ نفری که تا امروز ثبت نام کرده‌اند چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب هم برای کاندیداتوری حضور دارند.

ثبت‌نام چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب قزوین در انتخابات مجلس

به گزارش قدس انلاین، عباس کاظمی سه‌شنبه دوم آبان در جمع اصحاب رسانه استان قزوین با اشاره به آغاز ثبت نهایی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تا به امروز ۶۶ نفر موفق شده‌اند در ۳ حوزه انتخابیه استان قزوین ثبت‌نام خود را نهایی کنند؛ البته چون عمده فرآیندهای انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و ثبت‌نام الکترونیکی اولین بار است که در استان قزوین درحال انجام است فرآیندها کمی با کندی پیش‌ می‌رود و پیش‌بینی می‌شود این تعداد در رزوهای آتی افزایش پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه مؤلفه قدرت در جمهوری اسلامی مشارکت است و سرنوشت کشور با اراده مردم رقم می‌خورد و مشارکت مردم موضوعی تشریفاتی‌ نیست و اصل محوری و اساسی در انتخابات مجلس است؛ گفت: احراز هویت افراد در شعب اخذ رأی به صورت الکترونیکی است و زیرساخت‌های کافی برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در استان قزوین فراهم شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه ۶۰ نفر از افرادی که ثبت نام خود را در قزوین نهایی کرده‌اند آقا و ۶ نفر نیز خانم هستند، ادامه داد: ۹ نفر در بازه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۹ نفر در بازه ۳۵ تا ۴۰ سال، ۱۳ نفر در بازه ۴۰ تا ۴۵ سال و ۱۱ نفر در بازه ۴۵ تا ۵۰ سال، یک نفر در بازه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال و یک نفر هم در بازه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال تا این لحظه ثبت نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تاکنون شاهد ثبت‌نام همه جریان‌های سیاسی در استان قزوین هستیم؛ در همین ۶۶ نفر که ثبت نام کرده‌اند چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب هم برای کاندیداتوری حضور دارند.

این مسئول در ادامه بیان کرد: باتوجه به ماده سه سیاست‌های کلی انتخابات درخصوص عدالت انتخاباتی و استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی متوازن و طبق ماده ۸۱، هیئت‌های استانی برای تبلیغات در استان‌ها تشکیل می‌شوند و امکانات تبلیغاتی در اختیار کاندیداها قرار می‌گیرد که شامل نهادهای دولتی و نهادهای ذیل موضوع ماده ۵ خدمات کشوری است.

وی اظهار کرد: در راستای قرار دادن امکانات تبلیغاتی به کاندیداها، کانال مستقل در مرکز صدا و سیمای استان راه‌اندازی می‌شود و کاندیداها می‌توانند برنامه ضبطی خود را از این طریق برای مردم پخش کنند، همچنین برای صیانت از رأی مردم و شفافیت مالی باید از سوی کاندیدا یک شماره حساب خاص جهت انجام عملیات‌های مالی و بانکی معرفی شود.

کاظمی در پایان گفت: هیئت بررسی تبلیغات متشکل از استاندار یا نماینده تام‌الاختیار وی، دادستان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان، مدیرکل فناوری و اطلاعات، رئیس هیئت بازرسی استان قزوین، دبیر ستاد انتخابات استان بدون حق رأی و ۲ عضو شورای اسلامی استان بدون حق رأی هستند که ۴۸ ساعت پس از پایان ثبت‌نام نهایی، وظایف و تکالیف آن‌ها آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.