تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) گفت:امیدواریم هر ساله شاهد باشیم این آستان مقدس در بین جوانان و نوجوانان حافظان قرآن بیشتری را تربیت کند.

قاضی عسکر: آستان عبدالعظیم حسنی حافظان جوان قرآن بیشتری تربیت کند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر در مراسم تجلیل از ۳۰ حافظ کل قرآن کریم که روز سه شنبه در تالار شیخ صدوق برگزارشد،  اظهار کرد : مسلمانان بدانند هر آنچه لازمه حیاط طیبه هست درون قرآن وجود دارد ما هرچه برای زندگی خوب و دینی و اسلامی نیاز داریم در قران کریم وجود دارد و ما باید از این خوبیها الهام بگیریم و استفاده کنیم و خودمان را به قرآن نزدیک و براساس آن زندگیمان را تنظیم نماییم.

وی با ابراز رضایت از اینکه نوجوانان توانسته اند حافظ قرآن شوند و با آن انس بگیرند اظهار داشت: این باعث افتخار است که آستان حضرت عبدالعظیم اینگونه نوجوان را تربیت کرده و با قرآن انس داده است و امیدواریم که هر ساله شاهد باشیم حافظان بیشتری را در این مراسم ببینیم می‌شود.

تولیت آستان مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی افزود: یکی از موثرترین فعالیت های آستان مقدس در حوزه های فرهنگی، فعالیت های قرآنی است که طی سالیان گذشته فعالیت های بسیار موثری در راستای پرورش حافظان و قاریان قرآن در این بخش انجام گرفته و شما جامعه قرآنی در انتقال و توسعه مفاهیم و فرهنگ قرآن در منطقه ری نیز نقش آفرین بوده‌اید.

وی با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم و همچنین تبیین حدیث گرانسنگ ثقلین خاطرنشان کرد: طبق این حدیث نورانی اگر ما به قرآن کریم و اهل بیت تمسک جوییم، هرگز گمراه نخواهیم شد چون پیامبر اکرم(ص) به ما می آموزد، هر کجا دچار مشکل و بحران می شویم، نتیجه عدم تمسک و فاصله گرفتن از قرآن و اهل بیت(ع) است.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) بیان داشت: اما یکی از معجزات قرآن این است که کسی تا به حال نتوانسه دستی در آن ببرد و حدود چهارده قرن است که خود خداوند آنرا حفظ کرده است و یک (واو) از قرآن کریم کم و زیاد نشده است.

وی گفت: یکی دیگر از معجزات قرآن نو بودن قرآن است که اگر کسی تازه به قرآن رجوع می کند یک چیز جدیدی در آن پیدا می کند و ما می بینیم.

قاضی عسکر تصریح کرد: ما در اسلام مفسرینی داریم که هم سنی هستند هم شیعه مفسربزرگی چون علامه طباطبائی در گفتارش هیچ وقت نگفت که من به عمق قرآن پی بردم بلکه توصیه می کنند که ما همه باید در پناه قرآن قرار بگیریم.

تولیت آستان مقدس سید الکریم پرداختن بیش از پیش به تفسیر و مفاهیم قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در جامعه و به ویژه در مراکز علوم دینی برای رفع نیازهای فرهنگی قشرهای مختلف را امری لازم دانست و یادآور شد: یکی از خلاهای کنونی جامعه ما کم پرداختن به مفاهیم قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است و نوجوانان و جوانان ما متاسفانه با این مفاهیم فاصله دارند و لذا اینگونه موارد، اهمیت فعالیت های شما در راستای توسعه فرهنگ قرآن را بیش از پیش نشان می دهد.

در انتهای مراسم از حافظان نوجوان و جوان دختر و پسر تجلیل بعمل آمد .

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.