استاندار مازندران گفت: با تمهیدات اندیشیده شده نخستین محموله مرکبات به میزان ۲۳ تن با یخچال‌های کانتینردار به مقصد روسیه صادر شد.

صادرات ۲۳ تن مرکبات مازندران به روسیه

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در مراسم صادرات نخستین محموله مرکبات مازندران به میزان ۲۳ تن به روسیه در بندر امیرآباد اظهار داشت: با تلاش بخش خصوصی و ورود اتاق بازرگانی بحث صادرات مرکبات این بندر امیرآباد مازندران کلید خورد و نخستین محموله صادرات مرکبات از طریق دریای خزر انجام شد.

 وی افزود: قرارداد با کشور روسیه در حوزه صادرات مواد غذایی در سفر هیئت تجاری مازندران منعقد شد و با قرارداد عملیاتی محموله مرکبات مازندران در قالب کانتینرهای یخچال‌دار دریایی ارسال شده است.

استاندار مازندران تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در زمینه  صادرات مرکبات و کیوی این مسئله در قیمت‌گذاری‌ این محصول موثر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه پارسال قیمت کیوی ۷ هزار تومان بود، اما با فعال کردن صادرات، محصول کیوی به ۲۵ هزار تومان رسید تصریح کرد: در بخش صادرات اظهارنامه‌ ظرفیت از طریق گمرک استان تکمیل می‌شود و فعالان صادراتی باید اظهارنامه از طریق گمرک استان را تکمیل کنند تا ظرفیت اصلی صادرات در مازندران مشخص شود.

استاندار مازندران به ظرفیت‌های صادراتی اشاره کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی خط صادرات  دریایی می‌توان صادرات ایران به کشورهای همسایه خزر را انجام داد.ظرفیت بندر امیرآباد ۷.۵ میلیون تن توان نقل و انتقالات کالا بوده که  تا ۱۰ میلیون تن نیز هدفگذاری شد.

وی ایجاد منطقه آزاد تجاری در مازندران را گامی در جهت افزایش صادرات برشمرد و افزود: تشریفات کار برای ایجاد منطقه آزاد در استان در حال انجام است و معافیت‌های گمرکی می‌تواند منجر به ایجاد جذابیت‌ خاص برای صادرکنندگان باشد.

استاندار مازندران گفت: در سفر هیئت تجاری مازندران به روسیه مباحث استانداردهای بهداشتی در صادرات محصولات غذایی مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در سال‌های گذشته اختلافاتی بین دامپزشکی مازندران و روسیه وجود داشت و یا امکان ورود کالا به کشور روسیه به دلیل برخی محدودیت‌ها امکان‌پذیر نبود و به همین دلیل قرار شد تا گروهی از فعالان غذایی و دامپزشکی مازندران به تعداد ۱۵ نفر به روسیه اعزام شدند تا در مدت یک هفته آموزش ببینند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.