سرپرست اداره جهاد کشاورزی کاشان ضمن اشاره به برداشت ۶۰۰ تن پنبه از مزارع آران و بیدگل، گفت: ۲۰۰ هکتار از مزارع آران و بیدگل زیر کشت پنبه است.

برداشت ۶۰۰ تن پنبه از مزارع آران و بیدگل

به گزارش قدس آنلاین، مجید علینقی‌پور ضمن اشاره به برداشت محصول پنبه از اراضی کشاورزی شهرستان آران و بیدگل، اظهار داشت: با توجه به مراحل پایان دوره داشت در پنبه، پایش آفات و بیمارها در این محصول در شهر نوش‌آباد و سفیدشهر صورت گرفت.

وی افزود: در این بازدید توسط مسئول تولیدات گیاهی و مسئول زراعت شهرستان آران و بیدگل از مزارع نورآباد و شهاب‌آباد صورت گرفت وضعیت آفات پنبه به ویژه پایش آفات قرنطینه‌ای کرم قوزه و کرم سرخ مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل، ابراز داشت: شهرستان آران و بیدگل در سال زراعی جاری 200 هکتار پنبه تحت پوشش دارد که به صورت توام با صیفی از جمله طالبی، بادمجان و در بعضی مناطق با آفتابگردان کشت می‌شود.

وی ضمن اشاره به برداشت محصول پنبه از مزارع شهرستان آران و بیدگل در روزهای اخیر تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان 600 تن پنبه در سال جاری از مزراع پنبه در شهرستان آران و بیدگل برداشت شود.

علینقی‌پور از صدور اخطار و نصب پلاکارد برای دو واحد نانوایی در شهر آران و بیدگل خبر داد و افزود: در بازدیدی که از نانوایی‌های فعال در شهرستان آران و بیدگل توسط مسئول تنظیم بازار جهاد کشاورزی به همراه بازرسین بسیج اصناف و تعزیرات حکومتی صورت پذیرفت، دو واحد نانوایی به دلیل کم فروشی و عدم رعایت قوانین و مقررات صنفی نصب پلاکارد شد.

وی افزود: متاسفانه علی‌رغم برگزاری جلسات توجیهی ویژه نانوایان و با توجه به اختلاف قیمت آرد یارانه‌ای و آرد آزاد، برخی از نانوایان جهت افزایش سود مبادرت به فروش خارج از شبکه آرد به دامداری‌ها، کم فروشی، فروش نامتعارف و تعطیلی‌های خودسانه می‌کنند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار پس از کشف این موارد، پرونده متخلف را به تعزیرات حکومتی ارجاع داده و پس از بررسی‌های لازم جریمه نقدی محاسبه، ملک پلمب و کسر سهمیه می‌شود.

وی ابراز داشت: از همشهریان تقاضامندیم در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به واحد بازرسی جهاد کشاورزی، بازرسین بسیج اصناف و یا تعزیرات حکومتی اعلام کنند تا برخورد قانونی با متخلفان انجام شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.