رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعلام اینکه در جلسات شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور تصویب شد کمیته امداد سالانه ۵۰۰ هزار اشتغال ایجاد کند، گفت: همچنین ۵۰ درصد اشتغال‌های ایجاد شده برای افراد تحت حمایت و ۵۰ درصد دیگر برای افرادی است که تحت حمایت این نهاد نیستند.

 ایجاد سالانه ۵۰۰ هزار اشتغال توسط کمیته امداد

به گزارش قدس آنلاین، سیدمرتضی بختیاری امروز (چهارشنبه ۳ آبان‌ماه) در جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد در استان اصفهان، اظهار کرد: مددجویانی که امروز از آنها تقدیر می‌شود، لقمه حلالی را وارد زندگی خود کرده‌اند که اگر عبادت را به چند قسمت تقسیم کنیم، بالاترین پاداش برای افرادی است که لقمه حلال درمی‌آورند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال و خودکفایی با رعایت حرمت و تکریم در صدر برنامه‌های کمیته امداد است، افزود: مسیر کمیته امداد توانمندسازی است و این نهاد نسبت به سالمندان و بیماران صعب‌العلاج نیز وظیفه‌ای بر عهده دارد. این نهاد برای افرادی که توانایی فعالیت دارند، فراهم‌سازی زمینه اشتغال و زنجیره تولید و بازار را بر عهده دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، تصریح کرد: توانمندسازی مربوط سه رکن اشتغال، مسکن و فرهنگ خوداتکایی، خودباوری و جهادی به میدان آمدن است. افرادی که توانایی کار دارند، مکلف هستند که به میدان بیایند و ما نیز باید بستر را برای اشتغال آنها فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه افرادی که یاور کمیته امداد در عرصه اشتغال هستند کار بزرگی انجام می‌دهند، تصریح کرد: در سال جاری خودکفایی ۱۰۰ هزار عزیزی که به خودکفایی رسیدند در سراسر کشور اعلام و از تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند، اما پشتیبانی، بازاریابی و مشاوره برای آنها تداوم خواهد داشت.

بختیاری با تاکید بر حمایت‌های دولت سیزدهم، اضافه کرد: در جلسات شورای عالی اشتغال که با حضور شخص رئیس جمهور تشکیل شد، تصویب شد کمیته امداد سالانه ۵۰۰ هزار اشتغال ایجاد کند و ۵۰ درصد اشتغال‌های ایجاد شده برای افراد تحت حمایت و ۵۰ درصد دیگر برای افرادی که تحت حمایت این نهاد نیستند، اما جزو پنج دهک جامعه محسوب می‌شوند باشد.

وی با بیان اینکه ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد ۵۰۰ هزار اشتغال در سال جاری در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ در استان اصفهان، ۱۸ هزار فرصت شغلی با ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و در سال ۱۴۰۱، ۲۹ هزار فرصت شغلی با ۱,۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد شد و در سال جاری برای استان اصفهان ایجاد ۳۳ هزار فرصت شغلی با ۲,۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه سرانه اشتغال ۱۵۰ میلیون تومان است که اعتقاد داریم مبلغ کافی نیست، خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد اشتغال پایدار منتهی به درآمد باثبات هستیم که با ۱۵۰ میلیون تومان ایجاد نمی‌شود و برای افزایش سرانه تقاضا داشته‌ایم. ۵۳ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد بانوان، هستند و یکی از راهبرهای قطعی این نهاد، ایجاد مشاغل خانگی است.

*پرداخت ۳۰۰ میلیون تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه طرح‌های مددجویی

کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، نیز در این مراسم، اظهار کرد: اشتغال و کارآفرینی یکی از محورهای مورد تاکید کمیته امداد امام خمینی(ره) از بدو تأسیس بوده که همچنان در دستور کار قرار دارد، از همین رو، این نهاد مردمی تاکنون توانسته است بسیاری از مددجویان را از تحت پوشش خود خارج و به خودکفایی آن‌ها کمک کند.

وی با بیان اینکه بودجه سال جاری این نهاد در حوزه اشتغال‌زایی ۳۵ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال برای ایجاد ۳۳ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی تا پایان سال است، افزود: به‌منظور ایجاد، راه‌اندازی و پایدارسازی طرح‌های مددجویی، تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

اثربخشی تسهیلات، دغدغه نظام بانکی

همچنین فرشید ساعدی، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان اصفهان با بیان اینکه کمیته امداد در امر خودکفایی و اشتغال بسیار کوشا بوده است، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های نظام بانکی، اثربخش بودن تسهیلات است.

وی تاکید کرد: آمار مطالبات تسهیلات ارائه شده صفر است و بازگشت هرگونه تسهیلات پرداخت شده هنگام زمان خود بوده و مجدد به پرداخت‌های بعدی اختصاص یافته است. کمیته امداد با تعاملی بسیار سازنده در جهت رفع موانع و فرایندهای مختلف قدم برداشته و با اقداماتی که انجام شده، حدود پنج تا شش فرایند از فرایندهای ارائه تسهیلات به مددجویان کاسته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.