مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق یزد با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تولید برق در نیروگاه این استان گفت:در سال جاری مولدهای نیروگاه سیکل ترکیبی یزد به میزان سه میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۸۵ مگاوات ساعت انرژی برق تولید و به شبکه سراسری تزریق کردند.

افزایش ۱۵ درصدی تولید برق در نیروگاه یزد

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدحسن جمال الدینی، با توجه به اهمیت تقویت ظرفیت نیروگاهی در این استان اظهار کرد: این میزان تولید در مقایسه با سال گذشته، افزایش تولید حدود ۱۵ درصدی را نشان می دهد که این موضوع حاکی از آمادگی کامل مولدها در سال جاری و تلاش مضاعف همکاران در بهره برداری مناسب و تولید برق اقتصادی و پایدار می‌باشد.

وی افزود: گذر موفق از پیک بار تابستان امسال و شکستن رکورد تولید در ۶ سال گذشته حاصل تعمیرات به موقع و نگهداری مولدها و آمادگی نیروگاه سیکل ترکیبی یزد در این مدت است.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق یزد گفت: این نیروگاه از سال ۱۳۷۸ در استان به بهره برداری رسید و شرکت مدیریت تولید برق یزد بهره بردار آن است، ۴۰ درصد برق استان و ۱.۵ درصد برق کشور برای تامین انرژی ۵۰۰ هزار خانوار توسط این نیروگاه تامین می شود.

شرکت مدیریت تولید برق یزد، دارای ۲ مولد گازی و ۲ بلوک بخار سیکل ترکیبی جمعاً به قدرت نامی ۱۰۰۴ مگاوات می باشد و نیروگاه سیکل ترکیبی یزد نقش بسزایی در کنترل بار و فرکانس شبکه منطقه جنوب شرق کشور دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.