معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه استان بوشهر دارای طولانی‌ترین ساحل و مرز دریایی با خلیج‌ فارس دارد، گفت: برای تأمین نیاز صنعت دریایی مرکز آموزشی دریانوردی در بندر عسلویه راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مرکز آموزشی صنعت دریانوردی در بندر عسلویه

به گزارش قدس آنلاین، ، مجید علی‌نازی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی در بندر عسلویه با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه دریا و دریانوردی از ظرفیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های بندری و مقابله با حوادث در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد و برنامه مهمی در بنادر استان بوشهر طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این استان حدود یک‌ هزار کیلومتر با خلیج‌ فارس هم مرز است گفت: بیشتر نوار مرز دریایی با خلیج‌ فارس در استان بوشهر است و توجه به مطالبات دریانوردان و ساحل‌نشینان این استان مورد توجه ویژه قرار دارد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی شناسایی نیازهای صنعت دریانوردی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این راستا راه‌اندازی مرکز آموزش رشته‌های دریایی در عسلویه در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

علی‌نازی توجه به نیاز جامعه هدف ذی‌نفع را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: شرکت‌های دریایی فعال در منطقه، دریانوردان و مالکان کشتی و شناورها از جمله ذی‌نفعان محسوب می‌شوند و با مشخص شدن نیاز صنعت دریانوردی و تخصص‌های مرتبط با این حوزه، می‌توان مجوزهای مورد نیاز آموزشی از وزارت علوم و سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کرد.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی در راه‌اندازی مرکز آموزشی صنعت دریایی و دریانوردی بندر عسلویه تلاش می‌کند تا به بخشی از نیاز جامعه هدف و ظرفیت کشور پاسخ دهد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این مرکز آموزشی برای سال تحصیلی آینده در چند رشته فعال می‌شود تصریح کرد: در راه‌اندازی مرکز آموزشی صنعت دریایی و دریانوردی بندر عسلویه رشته‌های مختلف در دستور کار خود قرار می‌دهد تا نیاز جامعه هدف را محقق کند.

علی‌نازی تأمین نیاز کشتی‌ها و صنعت دریانوردی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در کشور نیاز است دریانورد متخصص با فعالیت مراکز آموزشی تأمین و رشته‌های کاربردی در این مراکز طراحی شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.