وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگترین دغدغه در برهه کنونی این است که آموزش و پرورش بیش از هر زمان دیگری به صدر بیاید و در صورت تحقق این مهم، کشور قله‌‎نشین خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در مشهد از برگزیدگان المپیادهای علمی کشور تجلیل کرد

به گزارش قدس خراسان، رضا مراد صحرایی شب گذشته در آیین تجلیل از برگزیدگان المپیادهای علمی در مشهد افزود: امروز دغدغه همه مسئولان نخبگانی هستند که شکوفایی ایران را رقم خواهند زد.

وی ادامه داد: افرادی که ایران را قوی، اقتصاد و فرهنگ قوی و آینده ایران را بر قله می‌خواهند بدانند که این مسیر از مدرسه‌ها و معلمانی می‌گذرد که جوانان علمی را تربیت کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بعد از ۱۰ سال تاریکی، مرکز دانش‌پژوهان را بار دیگر برگرداندیم و به زودی به طور رسمی افتتاح می‌شود.

وی افزود: تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای المپیادهای نوظهور و ملی باید به راحتی در دسترس قرار گیرد و آیین‌نامه آن در حال آماده شدن است.

صحرایی اضافه کرد: مقرر شده همه المپیادهایی که تضمین کننده حرکت ما در دانش است در شورای عالی انقلاب فرهنگی به المپیادهای قبلی اضافه شود؛ همه موانع نخبگان را برمی‌داریم و این راه را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به تدریس زبان فارسی در ۶۵ کشور جهان گفت: ایران در ۸۵ کشور جهان نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم نمایندگی دارد و باید المپیاد بین‌المللی زبان و ادبیات فارسی را راه‌اندازی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح تحول المپیادها و پذیرفتن آن‌ها به عنوان مسیر ورود به دانشگاه‌ها در دستور کار است و به سرعت دنبال می‌شود، افزود: زمان مسئولیتم در دانشگاه فرهنگیان، برای استعدادهای برتر ملی در حوزه‌های مختلف طرحی داشتیم که بدون کنکور به دانشگاه‌های تربیت معلم بیایند. این طرح مراحل پایانی خود را دنبال می‌کند و در نقطه اعلام رسمی است؛ با این اعتقاد دنبال حذف کنکور برای المپیادی‌ها خواهیم رفت.

به گفته وی، ایران در المپیادها جزو ۱۰ کشور برتر جهان است و المپیادهای جدید و به روز نیز باید توسط مرکز دانش پژوهان و سمپاد طراحی شود.

صحرایی با بیان اینکه ارزش نخبگان از چاه نفت بیشتر و غیر قابل مقایسه با نفت و معادن است، ادامه داد: کشوری زنده است که امید در آن زنده باشد این مهم باید در دانش‌آموزان تقویت شود.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری اظهار کرد: آمریکا و اروپا معتاد به تحریم هستند و ما باید برای انسانیت، صلح و امنیت آن‌ها را تحریم کنیم و بگوییم تا از رفتارهای وحشیانه دست بر ندارند به آنجا سفر نمی‌کنیم و مقاله نمی‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص وقایع اخیر در غزه هم گفت: امروز اسرائیل نابود شده است و آمریکا به رژیم صهیونیستی کمک می‌کند و آدم می‌کشد تا اسرائیل را زنده کند آن‌ها توانایی مبارزه با جنگاوران را ندارند و کودک‌کشی می‌کنند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان نیز در این مراسم گفت: انتظار و نیاز ما از نخبگان این است که با خیز جدید علمی و حرکت ابتکاری در راه‌های میان‌بر قدم بردارند.

سیدسلمان سید افقهی افزود: مادامی که مثل ماهی در دریای عزت کشورمان هستیم شاید قدر و عزتی که برای ما وجود دارد را به درستی درک نکنیم.

وی جایگاه نخبگان کنونی در کشور را برجسته خواند و اضافه کرد: اگر به واسطه تحصیل به کشور دیگر بروید به عنوان یک شهروند درجه ۲، به عنوان بخشی از نظام سلطه و مانند چرخ دنده‌ای به عنوان جزئی از ماشین کشتار نظام سلطه تبدیل می‌شوید.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: با توجه به پیچ تاریخی که کشور در آن قرار دارد و با استفاده از تجربه تاریخ معاصر، ساختن ایران اسلامی را محقق کنید، امیدوارم مدال‌هایی که می‌گیرید منشا اثرات و خیرات برای خودتان و کشورتان باشد.

سید رضا حسینی رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان نیز در این نشست با اشاره به احیا دوباره باشگاه دانش پژوهان جوان با کمک مسئولان گفت: ۵۰۰ نفر که در این جمع منتخب حضور دارید از بین حدود ۱۱۲ هزار نفر از سراسر کشور انتخاب شده اید و لازم است قدردان تلاش خود، خانواده و سایر افراد موثر در این موفقیت باشید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.