رییس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته گفت: اکنون یک میلیون آسانسور در کشور فعال است، روزانه ۳۰۰ میلیون سفر با آنها انجام می‌شود.

فعال بودن یک میلیون آسانسور در کشور

به گزارش قدس خراسان، عباس ابریشمی روز جمعه در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی آسانسور، پله برقی و تجهیزات جانبی مشهد در جمع خبرنگاران گفت: میزان برق مصرفی آسانسورها عدد قابل توجهی است، اکنون شرکتهای دانش بنیان و صنوف تولیدی موفق با ساخت آسانسورهایی شده اند که به اتصال شبکه برق کشور نیاز ندارند.

وی با بیان اینکه آسانسور با ضریب ایمنی ۱۲ درصد، چهار پله از صنعت هوایی بالاتر است، بیان کرد: ضریب ایمنی آسانسورهای ساخته شده در ایران به جایی رسیده است که خوشبختانه طی چهار سال گذشته مردم بدون هیچ گونه دغدغه ای از آسانسور استفاده کرده بدون اینکه حادثه ای در این خصوص رخ داده باشد.

رییس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته افزود: در ۶ ماهه اول امسال چهار میلیون دلار آسانسور و ادوات آن از کشور صادر شده که امید است تا پایان سال به ۱۰ میلیون دلار برسد.

وی به کاهش واردات و افزایش صادرات آسانسور و ادوات آن به کشور از سال ۱۳۹۲ به بعد اشاره و بیان کرد: در سال ۱۳۹۲ میزان واردات آسانسور و ادوات آن به کشور ۱۶۰ میلیون دلار بود که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۶۰ میلیون دلار رسید، اما در مقابل پنج میلیون دلار صادرات در این بخش نیز رقم خورد.

ابریشمی گفت: اتحادیه آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته در سال ۱۳۹۷ به عنوان یک اتحادیه تخصصی تشکیل شد و اکنون ۴۵۰ واحد تولیدی، هزار و ۲۰۰ خدمات فنی و ۲۰۰ واحد توزیعی زیر پوشش این اتحادیه هستند که ۳۰ واحد آن دانش بنیان هستند.

رییس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته بیان داشت: صادرات واحدهای صنفی تولیدکننده آسانسور در حالی اتفاق افتاده است که آنها فولاد را با نرخ آزاد هر کیلو یک و ۲ دهم دلار از بازار می خرند، در حالی که این نرخ در کشورهای همسایه هفت دهم دلار است، از دولت می خواهیم که فولاد تولیدی واحدهای ذوب آهن اصفهان یا فولاد مبارکه را به نرخ صادراتی به واحدهای تولیدی صنف آسانسور بفروشند.

چهارمین نمایشگاه بین المللی آسانسور، پله برقی و تجهیزات جانبی که از روز دوم آبان مشهد در محل نمایشگاه بین المللی مشهد گشایش یافت، امروز به کار خود پایان می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.