همدان- ایرنا- معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: کشورمان در زمینه گندم به خودکفایی رسیده و دیگر نیازی به واردات این محصول راهبردی ندارد و بنابراین همت کشاورزان موجب شد که از خروج میزان بالایی ارز جلوگیری شود.

معاون رئیس جمهور: ایران در زمینه گندم به خودکفایی رسیده است

به گزارش قدس‌آنلاین، سید محمد حسینی روز جمعه در جمع مردم کبودرآهنگ افزود: هر چند پرداخت مطالبات کشاورزان با تاخیر صورت گرفت اما امیدواریم با تداوم روند کشت گندم و سخاوت آسمان در بارش باران خودکفایی ادامه یابد.

وی خاطر نشان کرد: امسال دولت با خرید حدود ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم رکورد جدیدی را در این زمینه ثبت کرد.

حسینی ادامه داد: هم اینک کشورمان در بسیاری از صنایع بی نیاز از واردات و کالاهای دانش بنیان در حال تولید است که بسیاری از کشورهای پیشرفته خواهان خرید آن هستند.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: کشور ایران سرشار از دانش و استعداد فراوان است که می توانند نیازهای کشور را تامین کنند برای نمونه شهرستان کبودرآهنگ در تولید غلات و تامین بخشی از نیاز کشور سرآمد است.

وی ادامه داد: همدان دارای چهره های علمی، فرهنگی و اندیشمند زیادی از جمله بوعلی سینا و آثار تاریخی و توریستی بی شماری است که از هر یک از آنها می توان برای جلب و جذب توریست بهره گرفت.

حسینی با تاکید بر اینکه باید از وابستگی به درآمد نفت خارج شد اظهار کرد: کشوری به اندازه ایران آثار تفریحی، تاریخی و توریستی ندارد و این ظرفیتی برای کسب درآمد است.

وی تصریح کرد: برخی کشورها اقدام به ایجاد آرامگاه و مرقد جعلی و جاذبه توریستی برای جذب گردشگر می کنند در عین حال برخی کشورهای فاقد قهرمان با ساخت سریال تلویزیونی قهرمان سازی می کنند در حالیکه ایران مفاخر و قهرمانان زیادی را در خود جای داده و نام کشورمان در جهان پرآوازه است.

وی ادامه داد: گردشگران پس از سیر و سیاحت و خروج از ایران از نجابت، صفا و صمیمیت این ملت می گویند در حالیکه برخی فکر می کنند این ملت خشن هستند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: البته ملت ایران در برابر دشمن و استکبار محکم و خشن و در برابر دیگر ملل جهان رئوف و مهربان هستند.

وی بیان کرد: ملت ایران با تقدیم هزاران شهید در راه دفاع از میهن برای دیگر ملل جهان همواره الهام بخش بودند و استان همدان نیز هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به وقایع نوار غزه گفت: جمعیت متراکم در زندان رو باز به وسعت ۳۶۰ کیلومتر تحت محاصره دریایی، هوایی و زمینی رژیم جعلی صهیونیزم قرار گرفتند.

حسینی افزود: سه هفته گذشته بیش از هفت هزار نفر از ملت بی دفاع غزه شهید شدند در حالیکه آمار شهدای استان پهناور همدان در هشت سال جنگ تحمیلی هشت هزار نفر بوده است.

وی ادامه داد: با وجود غم و اندوه حاکم در این منطقه اما جبهه حق ضربه سنگینی به رژیم صهیونیسم وارد کرد هر چند آمریکا و مستکبر برای سرپا ایستادن نتانیاهو تنفس مصنوعی دادند اما او شکست نظامی و اطلاعاتی خورده است.

رژیم صهیونیستی در مقابل افکار عمومی جهان هم دچار شکست مفتضحانه شد

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی در مقابل افکار عمومی جهان هم دچار شکست مفتضحانه شد چرا که از بطن نیویورک، واشنگتن، شیکاگو تا آفریقا، آسیا و اروپا همه مردم جهان به ماهیت خبیث این رژیم و حامیان آنها شامل آمریکا، انگلیس ، فرانسه و آلمان پی بردند.

وی گفت: کشورهایی که دم از حقوق زن و کودک می زنند حدود سه هزار کودک را به شهادت رسادند و این اقدام خود را توجیه کرده و این ظلم بی سابقه را تایید هم می کنند.

حسینی در ادامه با بیان اینکه دولت مصمم به حل مشکل زمین های وقفی است افزود: در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس این هفته زمین های وقفی کبودرآهنگ مطرح شد که امید می رود سازمان اوقاف برای رفع این مشکل همراهی کند با این وجود با توجه به گستردگی این مشکل در دیگر استان و شهرها باید به الگویی برای رعایت نکات شرعی و حقوق مردم دست یافت.

معاون پارلمانی رییس جمهور با عنوان اینکه دولت سیزدهم بسیاری از کارهای نیمه کاره را به نتیجه رساند افزود: برای نمونه فاز ۱۱ پارس جنوبی که توسط رییس جمهور بهره برداری شد پنج میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور به همراه دارد.

حسینی گفت: در دوران غربت، طاغوت و شرایط اختناق و خفقان پنج ستاره درخشان و کبوتر سبک بال از کبودرآهنگ در برابر ظلم و استبداد سینه ستبر کردند و امام راحل در فرانسه از این شهیدان یاد کرده و فرمودند «خون بر شمشیر پیروز است».

پنجم آبان روز کبودرآهنگ است.

قیام تاریخی ۵ آبان ۱۳۵۷ کبودرآهنگ یکی از مهم ترین رخدادهای انقلاب اسلامی است که با ولایت پذیری و آگاهی پذیری مردمان این دیار به وقوع پیوست و بدون شک این روز سرآغاز تزلزل رژیم شاهنشاهی و سرچشمه پیروزی انقلاب اسلامی بود.

پنجم آبان ۱۳۵۷ روز همبستگی، ایثار و شهادت، روزی که تعدادی از مردم غیور و انقلابی کبودرآهنگ در مبارزه با رژیم شاهنشاهی تعدادی از آنها به خاک وخون کشیده شدند و سرآغاز تحقق اراده‌ مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار، طاغوت و استبداد و به ثمرنشستن اراده‌ ملت بزرگ ایران است و این قیام نقطه‌ عطف مبارزات مردم در برکندن ریشه‌ بیداد در کشور شد و مردم در این روز به خروش آمدند.

همین حضور باعث شد تا حضرت امام خمینی(ره) با اطلاع از این قیام مردم، در سخنرانی خود در جمع دانشجویان ایرانی مقیم فرانسه این حرکت انقلابی را ستوده و از آن به عنوان نقطه پایانی رژیم پهلوی یاد اعلام کند که این سخنرانی تاریخی در کتاب صحیفه نور، جلد چهارم در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده و امام راحل در این سخنرانی با بیان جملاتی زیبا و با ارزش و ماندگار، مردم ولایتمدار کبودرآهنگ را مورد لطف و تفقد خود قرار دادند.

حدود ۱۰۷ روز مانده به پیروزی انقلاب اسلامی مردمان این دیار با تظاهرات خیابانی علیه رژیم شاه پنج شهید و ۲۱ جانباز را تقدیم انقلاب کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.