فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با بهره‌گیری از اقتصاد دریا شرایط سرمایه‌گذاری و اشتغال در کشور مطلوب و رو به رشد خواهد شد.

امیردریادار شهرام ایرانی: توسعه دریامحور مورد توجه دولت و رئیس جمهور است

به گزارش قدس آنلاین، امیردریادار شهرام ایرانی ظهر امروز در بدو ورود به اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مرکزی به دلیل زادگاه بزرگانی چون امیرکبیر و امام راحل استانی مهم و با ویژگی‌های خاص است.

وی تصریح کرد: این استان در دوران دفاع مقدس به عنوان استانی جلودار پشتیانی‌کننده مطرح بوده و کارهای بزرگی انجام داده است و از نظر صنعت و علم و دانش در یک سرآمدی بالایی به سر می‌برد و مردم و کوشا و فعالی دارد و  تعداد زیادی از تکاورانی که در جنگ جانانه جنگیدند از اراک و استان مرکزی هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز به برکت سلحشوری‌ها و ایثارگری‌های سربازان نیروی دریایی ارتش، جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بی‌چون و چرا در آب‌های منطقه تبدیل شده که با این ظرفیت صدای توانمندی و بشر دوستی مردم ایران را می‌توانیم در گوشه گوشه دنیا فریاد بزنیم.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد دریا با یک عقب ماندگی بسیار زیاد مواجه هستیم که همواره مورد گلایه فرمانده معظم کل قوا قرار داشته و آنچه بحمدالله اتفاق افتاده بازنگری کامل سیاست‌های دریامحور است‌،گفت: سیاست دریا محور بازنگری و به دولت ابلاغ  شده و با دولت با جدیت به این حوزه وارد شده و همه پای کار آمده‌اند که استان مرکزی قدم‌های خوبی در این مسیر برداشته که جای قدردانی دارد و انتظار می‌رود استان مرکزی در توسعه دریا محور و توسعه مکران نیز نقش‌آفرین باشد.

وی تاکید کرد: باید با بهره‌گیری از اقتصاد دریا شرایط سرمایه‌گذاری و اشتغال در کشور مطلوب شود،کشورهای زیادی در اطراف ما هستند که به دریا راه ندارند و این مهم باعث شکوفایی کشور ما به ویژه در حوزه اقتصادی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.