اوج گرفتن این اختلافات و سکوت مسوولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نشان می دهد مجموعه برگزارکننده مسابقات بر سر دو راهی بزرگی قرار گرفته و به نظر می آید فعلا هیچ راه حلی برای پایان دادن به این ماجرا وجود ندارد تا تعطیلات نیم فصل مسابقات فرا برسد

جنگ بی‌فایده  قرمز و آبی بر سر آزادی، استقلال به کیش می‌رود، پرسپولیس به قزوین!

به گزارش قدس آنلاین، ماجرای بازسازی ورزشگاه آزادی در کوران مسابقات لیگ برتر هرچند با ورود تماشاگران به استادیوم تا حدودی کمرنگ شد اما همچنان این قائله حکم آتش زیر خاکستر را دارد و بعید نیست در روزهای آینده دوباره بحث بر سر میزیانی یا عدم میزبانی استقلال و پرسپولیس در این ورزشگاه دوباره بالا بگیرد تا برای چندمین هفته پیاپی موضوع ورزشگاه آزادی در ردیف اخبار داغ ورزش ایران در رسانه های گروهی قرار گیرد.

اما اصل موضوع چیست؟ سرپرست شرکت توسعه و تجهیز چند روز قبل با انجام مصاحبه‌ای صراحتا اعلام کرد به دلیل بازسازی ورزشگاه و ترمیم چمن استادیوم آزادی این ورزشگاه تنها میزبان بازی های ملی خواهد بود و باشگاه های استقلال و پرسپولیس بایستی به فکر محل دیگری برای برگزاری بازی های خانگی خود باشند.

مدیران هر دو باشگاه و سرمربیان آنها به خوبی می دانند بازی در زمینی به جز آزادی یعنی سلام به ناکامی چون جدا از مزیت های بازی در این استادیوم شانس حمایت حداکثری هواداران نیز از بین خواهد رفت و این موضوع لطمه جبران ناپذیری به هر دو باشگاه خواهد زد. به همین دلیل درویش پیش دستی کرد و به بهانه حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به خبرنگاران گفت: کاملا مشخص است که ما در این ورزشگاه بازی می کنیم و استقلال باید در ورزشگاهی دیگری به میدان برود.

مدیرعامل پرسپولیس با اشاره به اینکه این ورزشگاه به عنوان میزبان بازی های پرسپولیس به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شده از تیمش به عنوان نماینده ایران یاد کرد و مدعی شد بازی های پرسپولیس در حد ملی به شمار می آید.

همزمان با این اظهارات خبر سفر علی خطیر به کیش در رسانه رسمی باشگاه استقلال منتشر شد، این اتفاق نشان می داد خطیر قبل از اینکه اجباری در کار باشد به دنبال انتخاب زمین خارج از تهران برای میزبانی است، موضوعی که با خشم سنگین هواداران استقلال رو به رو شد،همزمان با اعتراض گسترده هواداران استقلال به سفر خطیر به کیش جواد نکونام نیز طاقت نیاورد و مخالفت خود با انجام بازی های استقلال در جزیره کیش را اعلام کرد تا مشخص شود خطیر بدون هماهنگی به جزیره مرجانی سفر کرده است!

اما این پایان کار نبود،عسکریان به عنوان مدیر ارشد شرکت توسعه و تجهیز اصرار داشت که بازی های استقلال و پرسپولیس نباید در آزادی برگزار شود، این تاکید دوباره سبب شد حسین بادامکی، معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس بار دیگر در خصوص این ماجرا موضع گیری کند و صراحتا اعلام کند ما جایی به جز آزادی بازی نخواهیم کرد!

همزمان با این خط و نشان جواد نکونام سرمربی استقلال نیز در کنفرانس خبری بعد از بازی با آلومینیوم، با حمله سنگین به درویش و مدیران پرسپولیس اعلام کرد درویش در حدی نیست که تعیین کند کدام باشگاه در آزادی میزبانی می کند، به همین دلیل اگر قرار است بازی های پرسپولیس در آزادی برگزار شود، استقلال نیز قطعا در همان ورزشگاه بازی خواهد کرد، هیچ تفاوتی میان استقلال و پرسپولیس نیست پس بهتر است دوستان این بازی را تمام کنند!

اوج گرفتن این اختلافات و سکوت مسوولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نشان می دهد مجموعه برگزارکننده مسابقات بر سر دو راهی بزرگی قرار گرفته و به نظر می آید فعلا هیچ راه حلی برای پایان دادن به این ماجرا وجود ندارد تا تعطیلات نیم فصل مسابقات فرا برسد آنگاه اگر مجموعه قدیمی و سالخورده تختی آماده بهره برداری شد بازی های دو تیم به این ورزشگاه منتقل شود، در غیر این صورت میزبانی در شهر دیگر به صورت جدی مطرح خواهد شد.

اما اگر ورزشگاه آزادی امکان میزبانی از استقلال و پرسپولیس را نداشته باشد و ورزشگاه تختی استانداردهای لازم را به دست نیاورد، چه خواهد شد؟ گفته می شود پرسپولیس با وجود عدم رضایت کادرفنی بازی های خانگی خود را تا پایان رقابت ها در قزوین میزبانی خواهد کرد چون بنا به گفته یحیی گل محمدی کیفیت چمن این ورزشگاه از ورزشگاه آزادی نیز بیشتر است، باشگاه استقلال نیز طبق توافق خطیر با مدیرعامل منطقه آزاد کیش بازی های خانگی خود را در زمین هیبریدی المپیک جزیره برگزار خواهد کرد تا در این مدت ورزشگاه ازادی زمان کافی برای ترمیم و بازسازی چمن استادیوم را داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.