«دفتر یادداشت» رضا عطاران همراه با «نیسان آبی» جدید و چند اثر دیگر شبکه نمایش‌خانگی قرار است در پاییز و زمستان با هم به رقابت بپردازند.

نگاهی به سریال‌های تازه شبکه نمایش خانگی؛ از «نیسان آبی ۲» تا «دفترچه یادداشت» و «هفت»

به گزارش قدس آنلاین، سال 1389 و سریال قلب یخی آغازی برای شبکه نمایش خانگی بود. استقبالی که از این سریال شکل گرفت، کارگردانانی مانند مهران مدیری و حسن فتحی را بر این داشت که دنباله‌رو ساخت سریال‌های نمایش خانگی معروفی مانند قهوه تلخ و شهرزاد شوند. شبکه نمایش خانگی رفته‌رفته زمینه‌ساز ایجاد پلتفرم‌های مختلف برای پخش سریال‌های جدید شد.

اگر به تقویم هفتگی سریال‌های خانگی در پلتفرم‌ها توجه کنیم رقابت بیشتر میان «زخم‌کاری» و «مرداب» است. البته سریال جدید رضا عطاران که قرار است از اواخر آبان‌ماه منتشر شوند احتمالاً فضای‌کمدی را با خود به پلتفرم‌ها خواهد آورد. 

کمدین‌ها در پلتفرم‌ها با هم رقابت می‌کنند

البته «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» سروش صحت این فضای کمدی را دارد اما همچون کارهای گذشته این کارگردان نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. حتی فضای تخیّلی «عقرب عاشق» هم نتوانست همچون «مانکن» و کارهای دیگر حسین سهیلی‌زاده در عرصه سریال‌سازی موفق عمل کند و مخاطبان را با خود همراه کند. 

بنابراین شبکه نمایش‌خانگی با «آنتن»، «آفتاب پرست» و «سیاه چاله» نتوانست در فضای‌کمدی و طنز خودی نشان دهد و باید دید سریال جدید رضا عطاران و «نیسان آبی» جدید این رقابت در حوزه کمدی را جدّی‌تر خواهد کرد یا خیر؟

«پدر گواردیولا» به تازگی فصل دوم خود را آغاز کرده اما در فصل نخست هم به جز چند اتفاق از سوی بازیگران شناخته شده‌اش عملکرد مطلوبی را از خودش به منصه ظهور نرساند. «زخم‌کاری2» هم بدون جواد عزتی انتقادها را از طرف مخاطبان بالا برد و هنوز اتفاق فصل قبلی را رقم نزده است. 

فصل جدید «پوست شیر» هم گفته می‌شود در حال آماده‌سازی است و همان‌طور که تهیه‌کننده‌اش اعلام کرد اسپین‌آف این سریال ساخته خواهد شد. البته این روزها «مرداب» برزو نیک‌نژاد باعث شده نگاه‌ها به سمتِ فیلم‌نت هم برود. هرچند که «سیاه چاله» با بازی مهران احمدی هم نتوانست بعد از فیلم برادران محمودی این اتفاق را رقم بزند. 

رقابت «سرزمین مادری» با سریال‌های‌خانگی

اگر بخواهیم مروری بر تقویم پخش سریال‌های خانگی و فضای پلتفرم‌ها داشته باشیم این روزها «سرزمین مادری» که از تلوبیون و تلویزیون پخش می‌شود هم اسقبال خوبی را در فضای اینترنتی و مجازی تجربه می‌کند. بسیاری از مخاطبینی که در ساعت پخش شبکه سه سیما نمی‌توانند این سریال را دنبال کنند بیننده اثر کمال‌ تبریزی از تلوبیون می‌شوند. 

انتقاد مخاطبان از «زخم‌کاری» بدون عزتی

اما شنبه‌ها سریال «پیکولو» آخرین همکاری محمد بحرانی و هومن حاجی‌عبداللهی را کودکان می‌توانند تماشاگر آن باشند؛ روز یکشنبه برنامه ضد و دوشنبه سریال عقرب عاشق و برنامه چیدمانه انتشار قسمت جدیدشان را دارند. روز چهارشنبه بازار رقیبان داغ‌تر می‌شود و سایه‌بازِ تازه وارد با مرداب و سرزمین مادری پخش می‌شوند. پنجشنبه سریال پدرگواردیولا که فصل دوم خود را آغاز کرده و پدرخوانده و مگه تموم عمر چند تا بهاره قسمت جدید خود را در معرض نگاه مخاطبان قرار می‌دهند. 

جمعه روز «زخم‌کاری» است که علی‌رغم اتفاقات جدید بدون جواد عزتی آن دلچسبی سابق را ندارد. 

«نیسان آبی» بی‌سر و صدا آمد/ هفت و دفتر یادداشت در راه

اما خبرها از «نیسان آبی» جدید و سریال «هفت» و «دفتر یادداشت» جریانِ پخش سریال‌های خانگی را جذاب‌تر می‌کند. فصل دوم از سریال «نیسان آبی» در حالی از اول آذر ماه در شبکه نمایش خانگی منتشر می‌شود که ساخت قسمت‌های جدید نسبتاً در سکوت گذشت.

مردادماه امسال بود که منوچهر هادی کارگردان فصل اول با انتشار عکسی از عوامل سریال «نیسان آبی»، از تدارک برای ساخت فصل دوم خبر داد. با این همه، درست یک ماه بعد، خبر انصراف این کارگردان از ساخت به دلیل به توافق نرسیدن بر سر دستمزد با پلتفرم به گوش رسید.

پس از آن، فیلمبرداری فصل دوم «نیسان آبی» به مسعود اطیابی سپرده شد که بیشتر به عنوان کارگردان سینما شناخته می‌شود و کار از همان تابستان 1402 کلید خورد.

در کارنامه کاری اطیابی دو سریال («سهمی برای دوست» و «کامیون») در تلویزیون به چشم می‌خورد و سریال «جادوگر» را هم برای شبکه نمایش خانگی ساخته است؛ مجموعه‌هایی که هرکدام در زمان پخش چندان سر و صدا نکردند. با این همه حضور این کارگردان در سینما که اغلب هم با ساخت فیلم‌های کمدی چون بخارست، انفرادی، خروس جنگی، هتل و ... در ژانر کمدی اتفاق افتاده است، فروش قابل قبولی را در گیشه سینماها از آن خود کرده است.

حالا پلتفرم پخش‌کننده با انتشار خبری، پخش سریال «نیسان آبی 2» را از اول آذر ماه اعلام کرده است. اسامی بازیگران اصلی این سریال هم حسین یاری، یکتا ناصر، مهران غفوریان، بهناز جعفری، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، گیتی قاسمی، غلامرضا نیکخواه، بیژن بنفشه خواه، علیرضا خمسه، آرش ظلی پور، سیروس همتی و ... اعلام شده است.

اما فیلم‌نت و تماشاخونه دو سریال از یک کارگردان را به شبکه نمایش‌خانگی می‌آورند؛ سریال «دفتر یادداشت» با بازی رضا عطاران و به کارگردانی کیارش اسدی زاده از 26 آبان در شبکه نمایش خانگی منتشر می شود. همزمان قرار است سریال «هفت» این کارگردان نیز از 23 آبان منتشر شود.

«دفتر یادداشت»، اولین حضور رضا عطاران در دوران پلتفرم‌ها محسوب می‌شود که از جمعه (26 آبان 1402) پخش می‌شود. سریال «دفتر یادداشت» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده، نویسندگی مسعود خاکباز و تهیه‌کنندگی حسین اکبری از 26 آبان هر جمعه از این پلتفرم پخش می‌شود.

رضا عطاران و حسن معجونی از نقش‌های اصلی این سریال‌اند دیگر بازیگران این سریال نیز متعاقبا معرفی می‌شوند. سریال «هفت» نیز با بازی رضا کیانیان، مهدی هاشمی، نیکی کریمی از (23 آبان ماه) و به کارگردانی کیارش اسدی زاده در شبکه نمایش خانگی پخش خود را آغاز می‌کند.

تماشاخونه با مهران مدیری و رضا کیانیان

اما تماشاخونه که این روزها «پدرگواردیولا» را در دستور پخش دارد؛ سریال «هفت» به کارگردانی کیارش اسدی زاده که تهیه کنندگی آن را به صورت مشترک با محمد امین انجام داده، یک درام اجتماعی است که فیلم نامه آن را به طور مشترک با علی اصغری نوشته است.

در این سریال بازیگرانی چون رضا کیانیان، مهدی هاشمی، نیکی کریمی، علی مصفا، امیر جعفری، هانیه توسلی، پانته آ بهرام، بابک حمیدیان، نازنین بیاتی، مینا ساداتی، محمد امین، حدیث میرامینی،  مصطفی قدیری، مهدی ساکی، نوال شریفی، میسا مولوی، مه لقا باقری، فرزاد حسنی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «ما رفیق بازیم، پای حق وایمیستیم، بزنن می زنیم، بکشن، می کشیم، ما هفتا تا تهش می ریم ولی نمی بخشیم، تهش هرچی که باشه بازم هستیم، بازم هفتیم».

اولین قسمت از سریال «هفت» به کارگردانی کیارش اسدی زاده سه شنبه (23 آبان ماه) از پلتفرم تماشاخونه پخش خواهد شد.

سریال‌هایی هم در راه‌اند؛ از «بازنده» تا «اهل هوا» و «اسپینجر»

سریال «بازنده» فضای پلیسی، جنایی و معمایی دارد. سریال بازنده برای پخش در شبکه نمایش خانگی و به وسیله وبسایت کول دانلود در تابستان امسال در نظر گرفته شده است. قسمت اول سریال بازنده قرار است که به زودی پخش شود. پیشنهاد می کنیم که تماشای این سریال پلیسی جنایی معمایی را از دست ندهید!

پیمان قاسمخانی, رویا جاویدنیا, سارا بهرامی, صابر ابر, صدف اسپهبدی, علیرضا کمالی، محمدعلی محمدی در سریال بازنده به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین کارگردان این اثر برعهده امین حسین‌پور است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد این سریال هم به زودی در دستور پخش فیلیمو قرار خواهد گرفت.

در خلاصه داستان بازنده، آمده است که: کارآگاه کیانی (با بازی علیرضا کمالی)، درگیر پرونده‌ای پیچیده می‌شود که رازهای بزرگی از یک خانواده را برملا می‌کند…

از طرفی دیگر سریال «اهل هوا» کار تازه کریم لک‌زاده در ژانر وحشت و رمزآلود ساخته شده که در نوع خودش منحصر به فرد و جالب است. در این سریال پژمان بازغی، همایون ارشادی، نوشین مسعودیان، حامد نجابت، رها سلیمانی، ماهان عبدی، تاجیه صوباتی، اصلان شاه ابراهیمی، لادن ژاوه‌وند، حمیدرضا بداغی، احسان عثمانی، ابد مستجابی، داوود باقرزاده، سامان هاشمی، مهشید کاظمی.

این مینی سریال 6 قسمتی است و روایتگر داستانی پرابهام است. کارگردان این سریال توضیح داده که «اهل هوا» در سبک پاراسایکولژی، ترسناک، روانی و جنایی قرار دارد؛ ساختاری که به دلیل شرایط و مسائل داخلی در ایران، کمتر تجربه شده و همین مساله کار کردن چنین اثری را سخت‌تر کرد. 

در خلاصه داستان سریال اهل هوا آمده است: ناگهان چهار دیوانه به خانه صابر وارد می شوند و او را وادار می کنند تا پا به یک ماجراجویی وحشت انگیز بگذارد و …

سریال اسپینجر به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علیرضا کریم‌زاده برای نمایش‌خانگی آماده می‌شود؛ اما این سریال فضای طنز و کمدی دارد. این سریال را «ایران 1500» نیز می‌نامند که محمدرضا هدایتی، آزیتا ترکاشوند، رضا شفیعی‌جم، یوسف تیموری، پارسا شیراز، بهراد خرازی، آزاده محسنی، پویان درزی، امید زندگانی، شیوا طاهری، رضا فیاضی، محمد نادری،‌ یوسف مرادیان،‌ آذین فهیمی،‌ بیتا بیگی،‌ سامان خلیلیان‌، جوانه دلشاد،‌ نیما شاهرخ‌شاهی، سلمان فرخنده، سیاوش قاسمی، پارسا کریم‌زاده، کوروش کبیری و آرش نوذری.

یوسف مرادیان با بازی در نقش «رستم» در این مجموعه، برای اولین بار حضور در شبکه نمایش‌خانگی را تجربه می‌کند. محمد نادری با بازی در نقش یک پلیس به نام «سرگرد بهلولی» و بیتا بیگی در نقش شخصیتی به نام «نیکو» در این سریال حضور دارند.

«اسپینجر» به نویسندگی مشترک آزاده محسنی و الهه میرباقری، یک مجموعه طنز فانتزی سیاسی است که با 16 قسمت 45 دقیقه‌ای تلاش دارد تا روایتی از 100 سال آینده ایران را که از سال 1500 آغاز می‌شود، به مخاطبان ارائه دهد. ماجرای اصلی این سریال با گره خوردن در حوادث عجیب و جالب سال 1400 و بازگشت به آن ادامه پیدا می‌کند.

در خلاصه داستان «اسپینجر» آمده است: سهراب که یک نابغۀ ناآرام است پس از محکوم شدن به اعدام، با خوردن قرص سفر زمان از سال 1500 فرار کرده و به زمان حال می‌آید. رستم که پلیسی از جان گذشته است، نیز تن به سفر زمان داده و به دوران ما می‌آید تا متهم را به زمان خودش بازگرداند، اما در این سفر اتفاقاتی می‌افتد که...

همچنین در میانِ کارهای خانگی که در راه‌اند نامِ برنامه «همزاد من» فیلم‌ناب هم دیده می‌شود. مسابقه تلویزیونی که یوسف تیموری اجرا کرده است. این برنامه را محسن اسداللهی تهیه کرده و مسعود حقی نویسندگی و کارگردانی آن را عهده‌دار بوده است. 

سریال «قصه هزار افسون» مجموعه دیگری است که هنوز زمان دقیق پخش آن مشخص نشده که سعید عباسی آن را کارگردانی می‌کند. در خلاصه داستان سریال قصه هزار افسون آمده: هر وقت سه بچه هم‌زمان، یک آرزوی مشترک می‌کنند، آن آرزو حتماً برآورده می‌شود. این سریال 13 قسمتی جزو آخرین کارهیا مرحوم آرش میراحمدی و شهرام عبدلی به حساب می‌آید.

پژمان بازغی، بهنوش بختیاری، شبنم قلی‌خانی، سیاوش مفیدی، نگار عابدی، سوسن پرور، فخرالدین صدیق شریف، وحید شیخ‌زاده، آرش نوذری، میثم رستگاری، مختار سائقی، ساناز سماواتی، بهار نوحیان، مهران رجبی، خشایار راد، ساعد هدایتی، شهین تسلیمی، ونوس کانلی، ساشار بابایی، افشین سنگ‌چاپ، محمد رضا حیاتی، اتابک نادری، آتش تقی‌پور، مینا نوروزی، مانی رحمانی، علی مسلمی، حسام خلیل‌نژاد، ایمان اسدی، جواد زیتونی، حسن حسینیان، مهدی جعفری،‌ فاطمه مرتاضی، مهبد بیور، امیرعلی غفاری، محمدحسین دمنه،‌ محنا پیراسته، آیدا مولوی‌، آترین عباسی و آلین عباسی.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.