وزیر خارجه کره شمالی روز شنبه از توسعه روابط این کشور با روسیه دفاع کرد و گفت، دشمنان کره شمالی از بر هم خوردن روابط ما با مسکو سود می‌برند.

کره شمالی به آمریکا: چرا از توسعه روابط ما با روسیه ناراحتید؟

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، وزیر خارجه کره شمالی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور از روابط گرم پیونگ یانگ با روسیه دفاع کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» در بیانیه‌ای که پنجشنبه گذشته توسط آمریکا، ژاپن و کره جنوبی منتشر شد، تاکید شد که ارسال سلاح از سوی کره شمالی به روسیه به طور قابل توجهی تلفات را افزایش خواهد داد.

«چو سون هوی» وزیر امور خارجه کره شمالی روز شنبه به خبرگزاری رسمی کره  شمالی گفت:«اگر ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی نسبت به کره شمالی و روسیه بدخواهی نداشته باشند، دلیلی ندارد که از توسعه روابط برابر و عادی بین دو کشور احساس ناراحتی کنید.»

کره شمالی اخیرا نیز با رد ادعای پنتاگون علیه این کشور، گفت که سلاح‌های کشتار جمعی آمریکا بزرگترین تهدید برای جهان هستند.

در بیانیه پیونگ‌یانگ آمده است: «بزرگترین تهدید ناشی از تسلیحات کشتار جمعی علیه جهان، از خود آمریکا منشأ می‌گیرد. آمریکا نیت خطرناک تجاوزکارانه خود برای تهدید کره شمالی و به دست گرفتن سلطه نظامی بر جهان را اعلام داشته است.»

پیش از این نیز «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در جلسه مهم پارلمان این کشور، خواستار افزایش تولید تسلیحات اتمی این کشور با هدف بازدارندگی در برابر آمریکا شده بود.

کیم ضمن محکوم کردن تقویت همکاری امنیتی میان کره جنوبی، آمریکا و ژاپن، گفت این همکاری سه جانبه بدترین تهدید واقعی است که نیاز به تقویت تصاعدی زرادخانه اتمی کره شمالی و تنوع بخشیدن به قابلیت حمله هسته‌ای دارد

این مقام ارشد دیپلماتیک کره شمالی در ادامه رژیم اسرائیل را به نسل کشی در غزه متهم کرد و آمریکا را همدست این رژیم نامید.

وزیر خارجه کره شمالی در ادامه افزود که دشمنان کره شمالی منفعت ژئوپلیتیکی در غیرقانونی کردن روابط کره شمالی و روسیه دارند.

پایان پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.