سازمان هواپیمایی عراق از فعالیت دوباره فرودگاه نجف همچون گذشته خبر داده است، اما هنوز شرکت‌های هواپیمایی کشورمان به نجف پرواز ندارند. مدیر یکی از کاروان‌های عتبات می‌گوید: فقط پروازهای سبک با ظرفیت پایین در فرودگاه نجف می‌نشینند.

فعالیت فرودگاه نجف برای پروازهای ظرفیت پایین برقرار شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه نجف به دلیل تعمیرات از پنج‌شنبه به مدت سه روز لغو شد و سازمان هواپیمایی عراق از توقف موقت پروازهای این فرودگاه خبر داد.

فعالیت فرودگاه نجف برای پروازهای ظرفیت پایین برقرار شد

فعالیت دوباره فرودگاه نجف

با توقف فعالیت فرودگاه نجف، بسیاری از زائران و مسافران در عراق بلاتکلیف شدند. البته ساعاتی قبل عبدالرزاق الاسدی، رئیس هواپیمایی این کشور از فعالیت دوباره فرودگاه نجف خبر داد و گفت: پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه به حالت قبل بازگشته است.

با وجود اعلام مسؤولان عراقی، همچنان پروازها از فرودگاه‌های ایران به نجف برای اعزام زائران عتبات برقرار نشده است. حمید رحمانی، مدیر یکی از دفاتر زیارتی می‌گوید: زائران ما در عراق حضور دارند و پرواز فوق‌العاده برای بازگشت آنها پیش‌بینی نشده است. البته یکی از شرکت‌های هواپیمایی پرواز فوق العاده از بغداد در نظر گرفته که برای بازگشت همه زائران کافی نیست.

فعالیت فرودگاه نجف برای پروازهای ظرفیت پایین برقرار شد

پرواز امشب به نجف، شرکت هواپیمایی عراقی است

در سایت شهر فرودگاه امام خمینی (ره) نیز امشب ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران یک پرواز از طریق شرکت هواپیمایی عراق به نجف انجام می‌شود. با این وجود، پس از اعلام عراقی‌ها مبنی بر توقف فعالیت فرودگاه نجف، پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایران از تهران و سایر فرودگاه‌های کشور به نجف انجام نشده است.

پروازهای سبک با ظرفیت پایین امکان تردد در فرودگاه نجف دارند

فرهاد محمدی، مدیر یکی از کاروان‌های عتبات می‌گوید: به ما اعلام شده که فقط امکان ورود و خروج پروازهای سبک با ظرفیت پایین در فرودگاه نجف وجود دارد و از این پس پروازهای سنگین باید از فرودگاه بغداد انجام شود.

فعالیت فرودگاه نجف برای پروازهای ظرفیت پایین برقرار شد

با توجه به اینکه اعزام زائران کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت از طریق فرودگاه نجف همچنان برقرار نشده است، زائران سفر هوایی به عتبات باید منتظر اعلام رسمی از سوی مسؤولان برای ازسرگیری اعزام‌ها باشند. در سال‌های اخیر بیش از ۹۰ درصد سفرهای هوایی به عتبات در قالب کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت از فرودگاه نجف انجام می‌شد که با توقف فعالیت این فرودگاه برنامه سفرها هم لغو شده است.

به گزارش فارس، روازنه متوسط بیش از ۲ پرواز به اعزام زائران عتبات در قالب کاروان زیر نظر سازمان حج و زیارت اختصاص دارد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.