رئیس‌جمهوری کوبا در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، با تاکید بر اینکه «تاریخ، افراد بی‌تفاوت را نخواهد بخشید»، آمریکا را شریک تاریخی "بربریت صهیونیستی" خواند و گفت «وقت آن رسیده است که به فلسفه غارت پایان دهیم تا فلسفه جنگ بمیرد».

رئیس جمهوری کوبا: آمریکا شریک تاریخی «بربریت صهیونیستی» است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا در واکنش به حملات شدید و بمباران بی رویه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه گفت: "ما قتل افراد بی‌گناه براثر تشدید تنش‌های کنونی را رد می‌کنیم، حمله‌ای که به طرز شدیدی، بدون تمایز قومی، نژادی، ملیت یا مذهب انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۴۰ درصد از خانه‌های غزه ویران شده‌اند و بیمارستان‌ها به عنوان سردخانه عمل می‌کنند، در عین حال ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در توقف قتل عام اسرائیل را رد کرده و از موضع امریکا در وتو کردن پیشنهاد آتش‌بس بشردوستانه برای ارسال کمک‌ها به نوار غزه انتقاد کرد.

دیاز کانل در این خصوص تصریح کرد:"تاریخ، افراد بی‌تفاوت را نخواهد بخشید و ما در میان آن‌ها نخواهیم بود. وقت آن است که به فلسفه غارت پایان دهیم تا فلسفه جنگ، به دلیل نبود انگیزه بمیرد".
رئیس‌جمهوری کوبا با وجود ابراز ناراحتی از کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی تاکید کرد که «خشم گزینشی خاص که به دنبال نادیده گرفتن جدیت نسل‌کشی است» را نمی‌پذیرد و از ایجاد کشور مستقل فلسطین به عنوان تنها راه‌حل پایدار برای درگیری دفاع می‌کند.

با گذشت یک هفته از بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، وزارت امور خارجه کوبا با تاکید بر تشدید خشونت‌ها به عنوان «پیامد دهه‌ها اقدامات اسرائیل در اشغال و استعمار غیرقانونی»، «فراخوانی فوری برای آتش‌بس و همچنین تسهیل فوری ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه» را مطرح کرد.

وزارت امور خارجه کوبا از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا با ممانعت از وتوی مکرر اقدامات این شورا که صلح، امنیت و ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند، به وظایف خود عمل کرده و به مصونیت اسرائیل، قدرت اشغالگری که امریکا در طول تاریخ با آن همدست بوده، پایان دهد.

بر اساس آخرین داده‌های وزارت بهداشت فلسطین، در جریان ۲۲ روز حملات بی‌رویه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۸ هزار فلسطینی از جمله بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کودک به شهادت رسیده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.