مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۶۱ عمل پیوند عضو و بافت از ۹۳ بیمار مرگ مغزی از ابتدای امسال تا کنون در واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه انجام شده است.

پیوند ۳۶۱ عضو و بافت از بیماران مرگ مغزی در مشهد

به گزارش قدس خراسان، ابراهیم خالقی اظهار کرد: از این تعداد اهدای عضو، ۶۸ مورد پیوند کلیه، ۴۸ مورد پیوند کبد، ۱۴۴ مورد پیوند قرنیه، ۷۳ مورد پیوند پوست، ۱۲ مورد پیوند قلب، یک مورد پیوند کلیه و کبد، ۶ مورد پیوند کلیه و پانکراس (لوزالمعده) همزمان با هم بوده است.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین از این تعداد اهدای عضو، ۹ مورد عضو کبد به سایر مراکز پیوند عضو در کشور ارسال شده است.

وی گفت: هم اینک عمل‌های پیوند کلیه و کبد به صورت متمرکز در بیمارستان منتصریه، پوست و قلب در بیمارستان امام رضا(ع) و قرنیه در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) انجام می‌شود.

خالقی افزود: واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه بیشترین میزان اهدا و پیوند عضو و شناسایی بیماران مرگ مغزی موفق به کسب رتبه نخست کشوری شده است و اکنون به عنوان سومین مرکز برتر اهدای عضو پس از تهران و شیراز به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.