شبکه سی.ان.ان یکشنبه شب گزارش داد که همزمان به درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، یک واحد از نیروهای واکنش سریع تفنگداران دریایی آمریکایی در حال حرکت به سمت شرق مدیترانه است.

سی.ان.ان: یک واحد واکنش سریع آمریکا در حال حرکت به شرق مدیترانه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این شبکه بدون اشاره به نام منابع خود افزود که این واحد «۲۶ تفنگداران دریایی اعزامی» در کشتی جنگی خشکی دریایی «یو.اس.اس باتان» قرار دارد و در حال حرکت به سمت شرکت مدیترانه است.

این کشتی در هفته های گذشته در خاورمیانه بود و به تازگی به سمت کانال سوئز حرکت کرده است.

یک مقام آمریکایی گفت که باتان در حال حاضر در دریایی سرخ قرار دارد و انتظار می‌رود که به زودی وارد شرق مدیترانه شود.

در حالی که آمریکا خواستار خروج شهروندان خود از لبنان شده است، این نیروها در نزدیکی اسرائیل و لبنان قرار می‌گیرند. یکی از وظایف واحد تفنگداران دریایی اعزامی کمک به تخلیه غیرنظامیان است.

ایالات متحده آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی تا کنون دو ناو هواپیمابر خود را در مدیترانه و نزدیکی فلسطین اشغالی مستقر کرده است.

پیشتر اعلام شده بود که در واکنش به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، دومین نیروی ضربتی ناو هواپیمابر ایالات متحده به گروه دیگری متشکل از شش کشتی جنگی آمریکایی در شرق دریای مدیترانه خواهد پیوست.

پنتاگون هفته گذشته اعلام کرد که گروه ضربتی «یو.اس.اس. دوایت دی. آیزنهاور» متشکل از پنج فروند کشتی جنگی قرار است به گروه ضربتی دیگری تحت فرماندهی بزرگترین و پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر هسته‌ای نیروی دریایی ایالات متحده یعنی ناو «یو.اس.اس. جرالد آر. فورد» بپیوندد.

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از تغییر مسیر ناو هواپیمابر آیزنهاور از دریای مدیترانه به خلیج فارس خبر داد و اعلام کرد که این ناو هواپیمابر به محض ورود به تنگه هرمز، در آب‌های خلیج فارس مستقر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.