وحید شمسایی که خود از لایه‌های زیرین فوتسال ایران رشد و به مدارج بالا رسید، نسبت به همین موضوع دغدغه بسیاری دارد و معتقد است فوتسال ایران باید ساخته شود.

قربانی می‌شوم اما آینده فوتسال را می‌سازم

به گزارش قدس آنلاین، سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان  با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات زیرساختی کل ورزش ایران از لحاظ استعدادیابی دچار مشکل شده، گفت:« روزگاری فوتسال ایران بزرگانی داشت که ذاتاً بازیکنانی تکنیکی بودند که بعدها وقتی در قالب تیمی قرارگرفتند توانستند موفقیت‌های بسیاری بدست آورند و مردم را با نمایش زیبای خود به وجد باورند. نسل فوتسال اما رفته رفته با تحولاتی مواجه شده است. دیگر کمتر شاهد بازیکنانی هستیم که با تکنیک خود بتوانند مردم را به وجد آورند. ما بازیکنانی داشتیم که فی‌البداهه در میدان مسابقه کارهایی انجام می‌دانند که به ذهن هیچ کس نمی‌رسید، اما نسل کنونی فوتسال متحول شده و بیشتر تاکتیک‌محور است. با این حال اعتقاد دارم از دل استعدادهای بیکرانی که در فوتسال ایران وجود دارد، همچنان می‌توان بازیکنانی تکنیکی را یافت و به تیم ملی تزریق کرد».

 شمسایی با اشاره به مأموریتی که برای خودش متصور شده، ادامه داد:« نگران آینده فوتسال ایران هستم و به همین دلیل کارزیربنایی و کشف استعدادها را سرلوحه کار خودم قرار داده‌ام. اعقتاد دارم باید نسلی برای آینده فوتسال ایران ساخت چون اوضاع بسیار نگران‌کننده است و اگر به آینده توجهی نکنیم، اقتدارمان را در فوتسال آسیا و جهان از دست خواهیم داد. شاید قربانی شوم و از من انتقاد شود، اما اشکالی ندارد. برای من نتیجه، مرحله بعدی از موفقیت است و موفقیت برای من زمانی است که بتوانم نسلی نو برای ۱۰ سال آینده فوتسال ایران ایجاد کنم. امیدوارم در این راه موفق شوم. برایم واقعاً اهمیتی ندارد که چه سرنوشتی در انتظارم خواهد بود. تلاشم را می‌کنم تا تحولات بنیادین در فوتسال ایجاد کنم». شمسایی از وضعیتی که برای کل ورزش کشور به وجود آمده نیز ابراز نگرانی کرد:« شما نگاه کنید در بسیاری از رشته‌ها درحال در جا زدن هستیم. این به دلیل نگاه نه چندان عمیق ما به ورزش است. بسیاری از ورزش‌ها در حال از دست رفتن هستند؛ به خاطر اینکه کار بلندمدت انجام ندادیم. الان اگر از مربیان ژاپنی بپرسید، می‌گویند ما برای ۳۰ سال آینده‌مان برنامه ریزی کردیم و روی همان اصلی که تعریف شده، در حال حرکت هستیم. ورزش ایران هم نیاز به همین برنامه‌های بلندمدت دارد. حالا شاید داشتن یک برنامه ۳۰ ساله در ورزش ایران رؤیا پردازی باشد، اما می‌شود برنامه ۱۰ ساله تعریف کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.