روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت، واشنگتن به رژیم صهیونیستی به منظور برقراری مجدد ارتباطات مخابراتی غزه فشار وارد کرده است.

واشنگتن پست: آمریکا به اسرائیل برای برقراری ارتباطات مخابراتی در غزه فشار وارد کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه واشنگتن پست آمریکا به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت، دولت واشنگتن به دولت رژیم صهیونیستی برای آنکه ارتباطات مخابراتی را در نوار غزه مجددا برقرار کند، فشار وارد کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بر اساس گزارش‌ها بعد از آنکه ارتش رژیم صهیونیستی از روز جمعه مدعی گسترش عملیات‌های زمینی خود در نوار غزه شد، این باریکه تحت قطع کامل ارتباطات مخابراتی قرار داشته است.

قطع این ارتباطات باعث اختلال در خدمات نیروهای اورژانس و همچنین قطع تماس با کارمندان سازمان ملل که به نوار غزه کمک‌ بشردوستانه ارائه می‌کنند، شده است. روز یکشنبه سازمان دفاع مدنی نوار غزه تایید کرد بخشی از ارتباطات مخابراتی این منطقه مجددا برقرار شده است.

مقام ارشد آمریکایی به روزنامه واشنگتن پست گفت: «ما تصریح کردیم که این ارتباطات باید دوباره برقرار شوند.»

او خاطر نشان کرد که مقامات رژیم صهیونیستی به واشنگتن درباره اینکه چرا ارتباطات مخابراتی در نوار غزه را  قطع کردند توضیح نداده‌اند.

کاخ سفید اواخر روز دوشنبه گزارش‌ها درباره اینکه دولت آمریکا با این رژیم در راستای برقراری مجدد ارتباطات در غزه همکاری کرده را تایید کرد.

کاخ سفید در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) ادعا کرد: «برقراری مجدد ارتباطات مخابراتی در غزه اهمیت حیاتی داشت. غیرنظامیان، امدادرسانان و خبرنگاران باید بتوانند با یکدیگر و دیگر نقاط جهان ارتباط بر قرار کنند. دولت ما به این موضوع اهمیت داد،‌ به روی آن کار کرد و از مشاهده برقراری دوباره آن خرسند است.»

نیروهای جنبش حماس روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات برق‌آسای طوفان الاقصی را در چند شاخه از جمله با حملات گسترده موشکی از نوار غزه و نفوذ به اراضی اشغالی به اجرا گذاشتند. رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ دست به حملات تلافی‌جویانه علیه غزه زده و دستور به اعمال یک محاصره جنایتکارانه علیه این منطقه با قطع جریان‌های آب، غذا و سوخت به روی این منطقه‌ای داد که دو میلیون نفر جمعیت دارد.

این رژیم اخیرا اجازه به ورود کامیونهای حامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را داده است.

وزارت بهداشت غزه در بیست و سومین روز تجاوزات به غزه آماری جدید منتشر کرد و افزود: تعداد شهدای غزه به ۸۰۰۵ تن افزایش یافت که در بین آنها ۳۳۴۲ تن کودک، ۲۰۶۲ تن زن و ۴۶۰ تن افراد مسن هستند.

طبق بیانیه وزارت بهداشت غزه، ۱۱۶ تن از کادر پزشکی شهید و ۲۵ آمبولانس و ۵۷ موسسه بهداشتی منهدم شده‌اند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.